דיגיטל וטק

עבודת נמֶלים: האקרים ישראלים הפילו את רשות הנמלים האיראנית

זמן קצר לאחר מתקפת הסייבר נגד נמלי ישראל, השיבו האקרים ישראלים לאיראנים במתקפה דומה על אתר הרשות המפקחת על תריסר הנמלים באיראן. עם זאת, אף אחת מהמתקפות כנראה לא גרמה נזק ממשי
יאיר מור | 
מתקפת סייבר איראנית (צילום freepik ,shutterstock)
קבוצת ההאקרים הישראלית Army of Thieves הודיעה לפני זמן קצר בערוץ הטלגרם שלה כי אתר ארגון הנמלים האיראני הופל. הקבוצה צירפה להודעה תמונות המציגות ראיות לכך שהאתר אינו זמין - ולא רק מישראל, אלא גם מתוך איראן עצמה. הקבוצה לא טענה במפורש כי היא זו שהפילה את האתר, אך מההקשר ברור שהיא זו שהביאה לכך שהאתר אינו זמין. 
ארגון הנמלים האיראני הוא הרשות הממשלתית המפקחת על הנמלים במדינה, שהחליפה את הסוכנות הכללית לנמלים ושילוח בממשל שלפני המהפכה האיסלאמית. הוא יושב בלב טהראן, ואחראי על החלת החוק והפיקוח על 12 הנמלים הפזורים לחופי המפרץ הפרסי והים הכספי. לפי כל הסימנים, מדובר במתקפת DDoS, או "מניעת שירות מבוזרת", במסגרתה שולחים המוני מכשירים המחוברים לרשת בקשות חוזרות ונשנות להתחבר למערכת כלשהיא רק כדי לגרום לה עומס ולגרום לכך שלא תהיה זמינה עבור מי שבאמת רוצה להיכנס אליה.
המתקפה הזו מגיעה פחות משעתיים לאחר תחילתה של מתקפה דומה מטעם איראן נגד אתרי הנמלים בישראל. כפי שדיווחנו לפני זמן קצר, המתקפה של קבוצת אל-תחריאה העיראקית הפועלת תחת הנחיות איראניות הצליחה להפיל את אתרי נמלי חיפה ואילת, אתר נמל יפו ואתר עכו העתיקה. נכון לשעה 14:20 אתר חיפה כבר שב לפעילות רגילה, אתר נמל אילת עדיין אינו פעיל, ואתרי נמל יפו ועכו העתיקה עובדים אך סובלים מעומס ונאלצים לבצע חסימה של חלק מהכניסות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה