דיגיטל וטק

גוגל מבטיחה לשים סוף לדבר הכי מעצבן בחנות האפליקציות

החברה תתחיל ממחר להילחם בתופעה הפסולה שגרמה במשך השנים ללא מעט כאוס בחנות שלה, והיוותה את אחת מהנקודות המרכזיות של אוהדי אפל לטובת החברה הדוגלת ב"גן סגור"
יאיר מור | 
גוגל נגד האפליקציות הכי חשובות לצרכנים (צילום pixabay, ויקיפדיה)
האם אחת הבעיות האקוטיות בחנות האפליקציות של גוגל עומדת להיפתר? מחר (רביעי) ייכנס לתוקף שינוי במדיניות המפתחים של החברה, שמנסה לשים סוף לתופעת האפליקציות המזויפות, שמסכנת ככבר שנים ארוכות את משתמשי מכשירי האנדרואיד כאשר הם מחפשים אפליקציות להורדה בחנות Google Play.
לפי המדיניות החדשה, "איננו מרשים אפליקציות המשלות את המשתמשים על ידי התחזות למישהוא (מפתח, חברה או ישות) אחר או אפליקציה אחרת", כתבה החברה בהסבר על השינוי. "אל תרמזו שהאפליקציה שלכם קשורה או מורשית על ידי מישהוא שהיא לא (קשורה או מורשית על ידו)". החברה אף מדגישה: "היזהרו לא להשתמש בצלמיות (אייקונים), תיאורים, כותרות או אלמנטים פנימיים בתוך האפליקציה שעלולים להשלות את המשתמשים אודות מערכת היחסים של האפליקציה שלכם עם מישהוא אחר או עם אפליקציה אחרת".
כדי למנוע כל חוסר הבנה, נותנת החברה מספר דוגמאות: אחת היא אפליקציה ששם המפתח שלה הוא Google Developer, למרות שהמפתח אינו עובד בגוגל ואינו קשור אליה בשום צורה; דוגמה שנייה היא אפליקציות שמעתיקות סמלים רשמיים של חברות, ארגונים או ממשלות, כולל רבים שמעתיקים את סמלי השירותים של גוגל עצמה; בנוסף, מדגישה גוגל כי היא אוסרת על אפליקציות לתת לעצמן שמות כגון "ג'סטין ביבר רשמי" (דוגמא של גוגל, לא שלנו) בלי אישור מפורש לכך מהגורם הרלוונטי.
בעיית האפליקציות המתחזות, כאמור, היא אחת הגדולות בחנות של גוגל. במשך השנים הוסרו מהחנות המוני (המספר המדויק לא ידוע, אך סביר להניח שמדובר במאות אלפים במקרה הטוב) אפליקציות שהתחזו לאחרות, ואינספור משתמשים שניסו להוריד אפליקציה מסוימת מצאו את עצמם עם אפליקציה מזויפת, ולעתים קרובות זדונית, ועד היום יש בה לא מעט אפליקציות שמציגות שמות או סמלים של אחרות, כולל של גוגל עצמה, ללא הפרעה. כעת, אפליקציות כאלו יוסרו ככל הנראה גם אם אף משתמש לא ידווח עליהן כזדוניות – ובכך תעשה גוגל צעד משמעותי לכיוון המעט פחות כאוטי ששורר בחנות של אפל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה