דיגיטל וטק
אחרי הקורקינטים: מהשבוע אפשר לשכור בגוש דן אופניים חשמליים
ליים, אחת מחברות השכרת הקורקינטים הגדולות בעולם, בחרה בישראל כאחד השווקים הראשונים לשירות השכרת האופניים החשמליים שלה. כמה זה יעלה ומה ההבדל לעומת הקורקינטים?
חברת המיקרו-מוביליטי Lime הכריזה הבוקר (שני) כי היא מתחילה לפרוש בישראל צי חדש של אופניים חשמליים, שיצטרפו לקורקינטים החשמליים שלה (ושל בירד, יאנגו ווינד, דוט וטיר), שפועלים כאן כמעט בדיוק 3.5 שנים, ויהוו אפשרות נוספת עבור ישראלים לנסיעה בתוך הערים והגושים ללא תלות בפקקים או בבעלות על כלי רכב פרטי. החברה תפרוש בימים הקרובים מאות זוגות בת"א, גבעתיים ופתח תקוה (עיריית רמת גן עדיין נמצאת במו"מ מול החברה לגבי הקצבת תקנים לאופניים של החברה בעיר).
האופניים החשמליים של ליים ניתנים להשכרה, בדיוק כמו הקורקינטים, בעזרת האפליקציה של החברה. ניתן לחפש את הזוג הקרוב לפי מיקום המשתמש במפה, ללכת אליו ולסרוק את קוד ה-QR לתחילת הנסיעה ולסיומה. עם זאת, המחיר של השכרת האופניים יקר יותר מזה של הקורקינטים: 6 שקלים לתחילת הנסיעה ו-80 אג' לכל דקת נסיעה. זאת לעומת 5 שקלים לפתיחה ו-77 אג' לדקה בקורקינטים. לדברי החברה, הסיבה לתעריף השונה היא שמדובר בכלי רכב שונה – למרות ששניהם מציעים את אותה מהירות (25 קמ"ש), אותו מנוע (250 ואט) ואותו טווח מקסימלי (40 ק"מ).
הפרט האחרון קשור לכך שסוללות האופניים של ליים זהות לסוללות הקורקינטים שלה – כך שהיא יכולה לנהל את מערך ההטענה והחלפת הסוללות יחד, ללא צורך בהיערכות נפרדת לכל אחד משני סוגי כלי הרכב.
היתרון המשמעותי שמציעים האופניים לעומת הקורקינטים, מלבד הנסיעה בישיבה לעומת עמידה והגלגלים הגדולים יותר המעניקים נסיעה יציבה יותר, הוא הסלסלה לאחסון נוח של מטען בזמן הרכיבה. זאת בנוסף למתקן לטלפון וקסדה, שקיימים גם בקורקינטים.
החברה ציינה כי לקראת ההשקה ערכה כאן פיילוט בסוף השנה שעברה, שבסיומו התברר בעזרת סקרים שחצי מהנסיעות בשירות הן מהבית לעבודה או חזור, 30% הן בין הבית, העבודה או מקום בילוי לתחבורה ציבורית (כלומר נוסעים באוטובוס או רכבת אל או מתחנה מרכזית ובינה לבין הבית/העבודה/מקום הבילוי נוסעים באופניים) ו-20% הן למעבר בין ערים. היא מעריכה שכל זוג אופניים יבצע 5 נסיעות יומיות בטווח ממוצע של 2.5-3.5 ק"מ לנסיעה.
ישראל זוכה להיות אחת מ-50 השווקים הראשונים בעולם שאליהם מגיע שירות האופניים החדש של ליים, זאת מכיוון שהחברה מציינת ששירות הקורקינטים שלה בארץ רושם את מספר הנסיעות השני בגודלו מכל המדינות והערים שבהן היא פעילה – שרובם גדולים מאיתנו בהרבה.
עוד ב-
"הביקושים לפתרונות ניידות קלים וזולים נמצאים בשיא של כל הזמנים – הן בשל עליית מחירי הדלק והן בשל השאיפה של קהל היעד שלנו לאורח חיים בר-קיימא ואקטיבי יותר", אומר איתי ראב"ד, מנכ"ל ליים ישראל. "על כן, השקה זו היא בשורה של ממש לרוכב הישראלי, שיוכל מעתה ליהנות מהשירות והטכנולוגיה המתקדמת והבטוחה של ליים גם באמצעות האופניים החשמליים שלנו. בכוונתנו להגדיל את מספר האופניים לאזורים נוספים, ואנו קוראים לעיריות נוספות להצטרף למהפכת המיקרו-מוביליטי".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה