דיגיטל וטק

אפל עוברת דירה? אייפון 14 לא יגיע מסין

לפי דיווח חדש, יצרנית האייפון מתכוונת לנסות להעביר את ייצור הסמארטפון הפופולארי בעולם בסין להודו. עם זאת, אל תצפו שהמכשירים שיימכרו בישראל יפסיקו לשאת את הכיתוב "Made in China"
יאיר מור | 
אייפון (צילום unsplash)
אפל מנסה להרוג שתי ציפורים במכה אחת: השנה, לראשונה בתולדותיה, היא תייצר את המכשיר החדש שלה בהודו במקביל לייצור בסין, כך לפי אנליסט חברת TF International Securities מינְג-צ'י קוֹ, שנחשב למקור המידע האמין ביותר בכל הנוגע לאפל, שכן בעשור האחרון הוא צדק בכל ההערכות שלו לגביה.
ביום שישי כתב קו בטוויטר כי לפי מקורותיו בתעשייה, פוקסקון, קבלנית ההרכבה של אפל (ושל רוב חברות הטכנולוגיה המערביות האחרות), תתחיל לייצר את אייפון 14 במפעל שלה בהודו במקביל לתחילת הייצור בסין, שלמעשה אמורה להתחיל ממש בימים אלה.
קו ציין כי אמנם, אפל ופוקסקון מחזיקות מפעלים להרכבת אייפונים בכמה מדינות, אך עד כה אייפונים חדשים תמיד יוצרו תחילה בסין בלבד, ורק לאחר רבעון או שניים החל ייצורם במדינות אחרות. השנה, למשל, התחיל ייצור מקביל של אייפון 13 בהודו וברזיל בחודש אפריל – יותר מחצי שנה לאחר השקת המכשיר ולכן לפחות 7 חודשים לאחר תחילת הייצור שלו בסין.
"בטווח הקצר, קיבולות/ייצוא האייפון של הודו עדיין נשרכות מאחור אחרי (אלה של) סין, אך זהו ציון דרך חשוב עבור אפל בבניית אתר ייצור אייפון מחוץ לסין, ורומז שאפל מנסה להפחית את ההשפעות הגיאוגרפיות על האספקה ורואה בשוק ההודי כמוביל הצמיחה הבא", כתב קו.
במלים אחרות: כרגע, במפעל בהודו ייוצר רק דגם הבסיס של אייפון 14, ורק יחידות המיועדות להימכר בהודו עצמה – אך הכוונה היא שבדורות עתידיים הייצור בהודו יענה גם על ביקושים במדינות אחרות. לכן, ייתכן שאייפון 15 או 16 שישווקו בישראל יהיו "Made in India" במקום "Made in China".
המאמץ הזה מובן לאור המצב בשנים האחרונות. מלחמת הסחר בין ארה"ב לבין שהחלה תחת ממש טראמפ, ולאחר מכן משבר הקורונה והגרורות הכלכליות שלו, הובילו את התעשייה כולה לשקול מחדש את התלות המוחלטת שלה בסין. סמסונג החלה עוד לפני המגפה להעביר ייצור של מכשירים זולים לווייטנאם, והודו, שניסתה וכשלה בעידוד יצרניות להפוך אותה למרכז הייצור החדש של העולם, נראית פתאום כברירת מחדל לא רעה לאור האמון ההולך ומתערער בסין.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה