דיגיטל וטק

פתרון טכנולוגי למשבר האקלים: שיתוף הפעולה בין ארה"ב לישראל

ברקע ביקור נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, משרדי הממשלה הודיעו על שיתוף פעולה אסטרטגי עם המעצמה ומנהיגת העולם המערבי בתחום הטכנולוגיות והמדעים בתחומי בינה מלאכותית, מחשוב קוואנטום, היערכות למגפות ואקלים
מערכת ice | 
לפיד וביידן בטקס (צילום קובי גדעון /לע"מ)

 ברקע, ההצהרה המשותפת של ראש ממשלת ישראל יאיר לפיד ונשיא ארה"ב ג'ו ביידן בנושא תחילתו של שיתוף פעולה אסטרטגי בתחום הטכנולוגיות המתקדמות וחיזוק שיתופי הפעולה המדעיים בין ישראל לארה"ב, משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה, המשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות, בסיוע משרדי ממשלה נוספים, יובילו צוותים המקצועיים בתחומי בינה מלאכותית, מחשוב קוואנטום, היערכות למגפות ואקלים.


על פי ההודעה לתקשורת בנושא, המשרדים יעניקו את המעטפת לעבודה המשותפת מצד הממשל הישראלי, כאשר צוותי העבודה המקצועיים הצפויים להתחיל לפעול בחודשים הקרובים יהיו התשתית המקצועית להקמת המסגרת לדיאלוג טכנולוגי-אסטרטגי שיעמיק משמעותית את השותפות האסטרטגית בטכנולוגיות חוד החנית (cutting edge).


מטרתו של שיתוף הפעולה לתת ביטוי למערכת היחסים המיוחדת בין ארה"ב וישראל, לעגן את השותפות בין המדינות ולמצב את מעמדה של ישראל בין בעלות בריתה המובילות של ארה"ב בתחום הטכנולוגי הנמצא בראש סדר היום הבין-לאומי. עבודת הצוותים המקצועיים היא ביטוי למחויבות שתי המדינות להתמודדות עם אתגרים באמצעות פיתוח פתרונות טכנולוגיים – בסיס לשילוב כוחות משמעותי שיעצב את העשור הבא.
 


שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה אורית פרקש הכהן, מסרה: "שיתוף הפעולה יכלול תחומים שבחרנו ושהם חשובים לארה״ב וישראל, בינה מלאכותית, קוואנטום, אקלים, התמודדות עם מגפות, צמצום פליטת גזי חממה ותחומים נוספים בהם נחזק את העבודה המשותפת. זה טוב לכלכלה הישראלית, למדע ולהייטק״.
 


השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג, הוסיפה: " כשתי מדינות מובילות בתחום החדשנות והטכנולוגיה, עבודתנו המשותפת יכולה להוביל לפריצות דרך חשובות בתחום שבכוחן לתרום פתרונות טכנולוגיים לכל העולם להתמודדות עם משבר האקלים ולמוכנות אליו". שר הבריאות ניצן הורוביץ אמר כי: "אני מברך על שיתוף הפעולה עם ארה"ב שיתרום למימוש היתרון הגלום בהתקדמות הטכנולוגית והחדשנות הרפואית עבור ביטחונם ובריאותם של אזרחי שתי המדינות".
 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה