דיגיטל וטק

הונדה מעצבנת בעלי רכבים בצעד מרתיח

יצרנית הרכב היפנית יצאה במתקפה חריפה נגד בעלי רכבים שמנסים לתקן אותם או לשדרג אותם שלא במוסכים מורשים
יאיר מור |  3
הונדה (צילום ויקיפדיה)
בעלי רכבי הונדה מוצאים את עצמם בשבועות האחרונים נרגזים למדי על החברה, לאחר שהחליטה למנוע מהם את אחת האפשרויות הפופולאריות ביותר של השנים האחרונות לבצע תיקונים או "שפצורים" קטנים במכוניותיהם.
רוב סטאמפּפ מאתר The Drive הבחין לפני מספר ימים בהודעה שהגיעה לתיבת ההתראות שלו באתר Printables, ולפיה "ההדפס שלך, 'ידית תא מטען פנימית להונדה אקורד', נמחק על ידי מנהל". עד מהרה הוא גילה כי הוא לא המשתמש היחיד באתר שקיבל הודעה בנוסח הזה – משתמשים רבים דיווחו באתר הפורומים רדיט על הודעות זהות, כאשר המכנה המשותף לכולן הוא שהן מתייחסות ל'הדפסים' שבכותרת או בתיאור שלהם הוזכרו יצרנית הרכב היפנית הנמנית על 10 הגדולות בעולם נכון ל-2017, או הדגמים שלה.
Printables הוא אחד מהאתרים הגדולים בעולם של מה שנקרא "תעשיית המייקרים" – טרנד שהחל לפני כעשור וחצי, עם הפיכתן של מדפסות תלת-ממד לזמינות לציבור. אנשים מעלים לאתרים כאלה קבצים ובהם שרטוטים מדויקים של פריטים שניתן "להדפיס" באמצעות מדפסות כאלו, וכל מי שיש לו מדפסת תואמת יכול להוריד את קבצי השרטוטים ולהדפיס לעצמו מוצרים שונים בבית.
תחילה, ניסו מגיבים בפורומים ברדיט לטעון שהסיבה להסרה היא ככל הנראה דרישה משפטית שנובעת מזיהוי חלקים שמודפסים באופן עצמאי עם הונדה – אך עד מהרה התברר שהחברה דרשה מהאתר להסיר כל דגם תלת-ממד שמזכיר את השם שלה, ואפילו כאלה שלא הזכירו אותה אך נראו כמו חלקי רכב מקוריים שלה, עם או בלי לוגו. בין התרשימים שהוסרו ניתן למנות חלקים קטנים שאנשים אוהבים להדפיס לבד במחיר בר-השגה במקום ללכת למוסך ולהזמין מיפן, כגון כיסויי רמקולים, מכסים לנתזי המים למגבים, ציפויים למפתחות ועוד.
Prusa, החברה המפעילה את האתר, דיווחה שקיבלה דרישת הסרה מהונדה עצמה. דובר מטעמה מסר ל-The Drive כי "אני יכול לאשר לך שקיבלנו מכתב מעורך דין המייצג את הונדה, שיידע אותנו כי אנו נדרשים להסיר כל דגם שהשתמש ב'הונדה' ברישום, (שם) דגם, או אחד מכמה שמות רשומים/לוגואים המקושרים גם הם עם הונדה. זה גם קשור לשמות הקבצים עצמו (הטעות במקור; י"מ), משום שעבור הונדה זה נחשב להפרת הסימנים המסחריים / הפטנטים שלהם".
נציגות הונדה בצפון אמריקה מסרה כי הדרישה לא הגיעה ממנה, אלא ממשרדי החברה באירופה. הנציגות האירופית של החברה התעלמה מבקשות תגובה.
מעניין לציין כי בפורומים ציינו עובדי Prusa כי הונדה שלחה "מסמך משפטי ענק" לא רק אליהם, אלא גם לאתרים המתחרים – אלא שהמתחרים, בניגוד אליהם, לא הסירו אף קובץ. אחד מנציגי החברה ציין כי האתר מנסה לוודא מול יצרניות אחרות שהן מבינות כי תעשיית המייקרים תורמת למעשה לאהדה לרכביהם ולנאמנות למותגים שלהן, כך שלא כדאי להם לנקוט במהלכים דומים להונדה. פורד, למשל, אף מפרסמת בעצמה תרשימים תלת-ממדיים של חלקים למכוניותיה.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    כמשפחה שהיו לה הונדות אני יכול להגיד
    צדק 04/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שאנחנו כבר לא קונים מאז העיצובים שלהם הלא מחמיאים.חבל מאוד בשבילם שבמקום לשפר את המראה שלהם מתעסקים בשטויות.
    סגור
  • 2.
    אחרי 25 שנים עם הונדה, הגיע הזמן לשחרר. לא קונה הונדה י (ל"ת)
    אדם 04/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    לא קונים הונדה
    אין שדרוג 04/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מרוב שהם סגרו את בלוק המנוע בהגדשות ופטנטים תמפחדים שהנזק של מכורי השדרוגים יהיה גבוהה.
    סגור