דיגיטל וטק

מאסק מציל את המתחרה: זה המהלך המרגש שלו

החברה של אילון מאסק חתמה על הסכם שמציל את המתחרה הגדולה שלה ממצב קשה שאליו נקלעה, בצעד ש"משקף את חזוננו המשותף"
יאיר מור | 
אילון מאסק (צילום ויקיפדיה, מתוך אתר spacex)
חברת החלל של אילון מאסק חתמה בתחילת השבוע על הסכם שצפוי לעזור לאחת המתחרות המשמעותיות שלה, OneWeb. החברה הבריטית הודיעה כי חתמה עם SpaceX, במסגרתו תשגר האחרונה לחלל את הלוויינים של הראשונה, המהווים חלק משירות האינטרנט הלווייני המתחרה ב-Starlink.
החוזה נחתם כשלושה שבועות לאחר ש-OneWeb נאלצה לבטל שיגור של 36 לווייני אינטרנט שלה, שתוכנן לקרות ב-3/3. הסיבה: השיגור אמור היה להתבצע על ידי סוכנות החלל הרוסית רוֹסְקוֹסְמוֹס ממרכז השיגור בַּאיקוֹנוּר קוסמודרום בקזחסטן על גבי טיל הסויוז. לאחר הפלישה הרוסית לאוקראינה, הופעל על OneWeb לחץ כבד לנתק את הקשרים עם רוסיה – ולבסוף הקלה עליה רוסיה לעשות זאת כאשר התנתה את השיגור והמשך הקשר בכך שהחברה תתחייב לחסום שימוש צבאי בשירות שלה ותוותר על המשקיעה העיקרית שלה – ממשלת בריטניה (שחילצה אותה לפני שנתיים מפשיטת רגל בהשקעה של 400 מיליון ליש"ט מכספי הציבור במדינה, כאשר עוד כחצי מיליארד דולר הושקעו על ידי ענקית התקשורת ההודית Bharti Global), שהיתה הראשונה להטיל סנקציות על רוסיה. השיגור בוטל ברגע האחרון, ו-36 הלוויינים נשארו ללא דרך להצטרף ל-428 הלוויינים הקודמים של החברה שכבר נמצאים במסלול נמוך סביב כדור הארץ.

כעת, כאמור, נחלצה המתחרה שהקים אילון מאסק לסייע ל-OneWeb – לא מתוך טוב לב, כמובן, אלא תמורת תשלום בגובה שלא נמסר. "אנו מודים ל-SpaceX על תמיכתם, המשקפת את חזוננו המשותף לפוטנציאל חסר הגבולות של החלל", מסר מנכ"ל OneWeb, ניל מאסטרסון. "עם קביעת תוכניות השיגור הללו, אנו נמצאים במסלול לסיים את בניית צי הלוויינים המלא שלנו ולהעניק קישוריות יציבה, מהירה ובטוחה מסביב לעולם".
השיגור הראשון צפוי לקרות בהמשך השנה, ו"הצי המלא" אמור לכלול כ-650 לוויינים – שבריר מ-1,500 הלוויינים ש-SpaceX כבר שיגרה עד כה, כאשר היא מתכננת להוסיף אלפים נוספים לצי שלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה