דיגיטל וטק

פייסבוק בצעד מרתיח: זה מה שהיא עושה בחו"ל

הרשת החברתית הגדולה בעולם החליטה באופן חד-צדדי לבצע צעד דרמטי שעלול לסכן חיי אדם, ועל הדרך מוכיח שלא באמת איכפת לה משלום המשתמשים, אלא רק מהתדמית שלה
יאיר מור |  2
פייסבוק (צילום unsplash)
מטא (לשעבר פייסבוק) החליטה שהמדיניות שלה, שגרמה לחסימה של אלפי ישראלים ומיליוני משתמשים מרחבי העולם מהרשתות החברתיות שלה, פייסבוק ואינסטגרם, אינה חלה על רוב אומות ברית המועצות לשעבר, כך חשפה לפנות בוקר (שישי) סוכנות הידיעות רויטרס.
לסוכנות הגיעו מיילים שנשלחו בימים האחרונים לעובדים בחברות המבצעות בדיקת והסרת תכנים ברשתות החברתיות של מטא. המיילים הללו מודיעים למסנני התכנים כי בניגוד מוחלט למדיניות של החברה, שאוסרת דברי שטנה, אם הדברים הללו נכתבים על ידי משתמשים במדינות הגובלות או קרובות לרוסיה ומסיתים נגד הצבא הרוסי – יש להשאירם.

"אנו מוציאים (הוראה) להרשאה בניגוד לרוח המדיניות של אלימות מילולית מסוג T1 (הקטלוג של הסעיפים הרלוונטיים במסמכי ההכשרה של בודקי התכנים בפייסבוק; י"מ) שאחרת היו מוסרים תחת מדיניות דברי השטנה כאשר: א', הם מכוונים לעבר חיילים רוסים, חוץ מאסירי מלחמה; או ב', מכוונים לרוסים כאשר ברור שההקשר הוא הפלישה הרוסית לאוקראינה (לדוגמא, תוכן המזכיר את הפלישה, הגנה עצמית וכו'). אנו עושים זאת משום שראינו שבהקשר המסוים הזה, 'חיילים רוסים' נמצא בשימוש כמונח המייצג את הצבא הרוסי. מדיניות דברי השטנה ממשיכה לאסור התקפות נגד רוסים", נכתב במייל שנשלח למסנני התכנים.
החרגת המדיניות המוזרה תקפה במדינות אוקראינה, אזרבייג'ן, אסטוניה, ארמניה, גיאורגיה, הונגריה, לטביה, ליטא, סלובקיה, פולין, רומניה ורוסיה, וחלה לא רק לגבי חיילים רוסים, אלא אף על הסתה לרצח נשיאי רוסיה ובלרוס – ולדימיר פוטין ואלכסנדר לוקשנקו, כל עוד לא מוזכרים בה "שני פרטים ביצועיים – מקום ושיטה".
דובר מטעם החברה אישר את הדברים, ומסר לסוכנות הידיעות כי "כתוצאה מהפלישה הרוסית לאוקראינה, אישרנו זמנית צורות של ביטוי פוליטי שבאופן רגיל היו נחשבות להפרות של הכללים שלנו, כמו אלימות מילולית כגון 'מוות לפולשים הרוסים'. עדיין איננו מרשים קריאות של ממש לאלימות נגד אזרחים רוסים".
שגרירות רוסיה בארה"ב תקפה הבוקר את פייסבוק, וכתבה בטוויטר: "אנו דורשים שהרשויות האמריקאיות יעצרו את הפעילויות הקיצוניות של מטא, ינקטו בצעדים להבאת הפושעים לדין. משתמשי פייסבוק ואינסטגרם לא נתנו לבעלי הפלטפורמות הללו את הרשות להגדיר את הקריטריונים לאמת ולסכסך בין אומות".
 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    החברה לפני פשיטת רגל (ל"ת)
    אייל 03/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • חחחח
    אלכס 04/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם בהקשר נאצים הייתה טוען דבר דומה? אגב ביטיוב אותה המדניות.
    סגור