דיגיטל וטק

גוגל מתגאה בכך שסיבכה את המשתמשים

החברה הודיעה שכפתה על מיליוני משתמשים מנגנון שמסרבל את ההתחברות לחשבון – אבל כמובן שיש לזה סיבה טובה ומומלץ מאוד לעשות את זה ממילא
יאיר מור | 
תקלה בגוגל (צילום pixabay)
גוגל ציינה אתמול (שלישי) את יום האינטרנט הבטוח בכך שהתגאתה במהלך שלכאורה אמור להיות מעורר מחלוקת או לפחות לא בדיוק רצוי.
החברה הוציאה שתי הודעות שונות, שבשתיהן העלתה על נס את העובדה שבמהלך שנת 2021 היא כפתה על 150 מיליון משתמשים ברחבי העולם את אפשרות האימות הדו-שלבי שלה (2FA, ראשי תיבות של 2 Factor Authentication, או כפי שגוגל קוראת לזה, 2SV – ראשי תיבות של 2-Step Verification).
אימות דו-שלבי הוא תוספת לתהליך ההתחברות לחשבון המשתמש, שמעבר לשם המשתמש והסיסמה דורשת גם אמצעי אימות חיצוני – כלומר הוכחת בעלות על מכשיר או חשבון אחר שכבר מחובר. לרוב, התהליך מבוצע באמצעות שליחת קוד חד-פעמי ב-SMS או במייל למספר הטלפון או כתובת המייל של המשתמש, אך יש גם דרכים נוספות לבצע זאת – גוגל עצמה מציעה אפשרות להציג התראה בסמארטפונים המחוברים לחשבון המשתמש המבקשים פשוט ללחוץ על "אישור" אם ניסיון ההתחברות בוצע על ידם, או כפתור הנועל את החשבון ומתחיל תהליך של איפוס סיסמה אם מישהוא לא המשתמש הוא זה שהזין את פרטיו במכשיר חדש.
גוגל ציינה כי לפי הנתונים שלה, בקרב החשבונות שבהם הופעל האימות הדו-שלבי אירעה ירידה של 50% במספר הפריצות בשנה הזו. השנה היא מתכוונת לכפות את האפשרות על מיליוני משתמשים נוספים – אך כמובן שמומלץ לא להמתין לכפייה מצד גוגל, אלא להפעיל את השירות מתוך בחירה כבר עכשיו.
בנוסף, הודיעה גוגל כי החל מהחודש הבא תספק שירות "גלישה בטוחה" שככל הנראה יחסום אתרים החשודים כזדוניים במנוע החיפוש או בדפדפן הכרום עבור משתמשים שהפעילו את השירות הזה, וכי תתרום השנה 5 מיליון דולר ל-Khan Academy כדי ליצור "שיעורים" לשמירה על בטיחות ברשת למיליוני משתמשי אתר הלמידה המקוונת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה