דיגיטל וטק

חברת הסטארט-אפ שצופה מראש ביקושים השלימה גיוס במיליונים

חברת פקאן השלימה סבב גיוס C בסך 66 מיליון דולר בהובלת קרןPartners  Insight. החברה פיתחה פלטפורמת בינה מלאכותית לניבוי תרחישים עסקיים עבור חברות וארגונים, דוגמת נטישת לקוחות וביקושים צפויים, מבלי להזדקק למדען נתונים. ובכמה עלו הכנסותיה בשנה האחרונה?
מערכת ice |  1
בינה מלאכותית (צילום freepik)
חברת Pecan.ai, המובילה בתחום החיזוי האנליטי לעסקים, מבוסס בינה מלאכותית, הודיעה היום על גיוס של 66 מיליון דולר בסבב גיוס הון רביעי (Round C), בהובלת קרן הון הסיכון הגלובלית Insight Partners, בשיתוף GV (לשעבר Google Ventures) והמשקיעים הקודמים S-Capital, GGV, Dell Technologies Capital, Mindset Ventures, ו-Vintage Investment Partners.
ב-9 החודשים האחרונים גייסה פקאן יותר מ-100 מיליון דולר, זינקה מ-30 ל-100 עובדים, והיא מגייסת כיום עוד עשרות עובדים בישראל ובעולם. ההון שגייסה ישמש להתרחבותה הגלובלית ולהאצת המחקר והפיתוח שלה, בתור החברה היחידה בענף, המספקת פלטפורמה של מודל חיזוי וניתוח דאטה בשיטת Low code.
תחום הפעילות של פקאן נמצא בחיבור שבין עולם הבינה המלאכותית לעולם ניתוח נתונים, וכך היא מסייעת לאנליסטים עסקיים בחיזוי התנהגות צרכנים והשפעותיהם על ביצועיהן של חברות. משתמשי הפלטפורמה יכולים להפוך כמויות עצומות של נתוני עסקאות לתחזיות מדויקות של ביצועים קריטיים, אשר משפיעים ישירות על הכנסות ורווחיות.
בשנה האחרונה פקאן שילשה שוב את הכנסותיה, בעקבות אימוץ מואץ של הפלטפורמה על ידי חברות מעולמות הפינטק, הביטוח, השיווק ישיר לצרכן, האפליקציות הסלולריות, הבריאות והיופי. החברה משרתת כיום עשרות חברות בהן גם חברות Fortune 10. חברות אלו בחרו בפקאן כדי לפצח את הצעדים שהן נדרשות לעשות בתחומים כמו: רכישת לקוחות, שימור לקוחות, חיזוי ביקושים, טיוב שרשרת האספקה, הקצאת משאבים, תמחור ואריזה.
ניל אקרמן, מנהל חדשנות שרשרת האספקה הגלובלי של ג'ונסון אנד ג'ונסון: "פקאן סייעה לצוותי החיזוי שלנו להיות יעילים ואפקטיביים יותר בתחום הביקושים ושרשרת האספקה. ראינו את ההחזר על ההשקעה בתוך שבועות. עם הפתרון של פקאן, דיוק החיזוי השתפר, בעיקר בסגמנטים הצרכניים הכי מאתגרים שלנו, וזה השפיע במהירות על הייצור שלנו. היום יש לנו הבנה של הפקטורים המשפיעים על העדפות צרכניות ואנחנו יכולים להתאים את תהליכי הייצור וההפצה. אנחנו מצפים להרחבת השותפות עם פקאן ככל שאנחנו ממקדים את מאמצינו בשירות הצרכנים".

האלגוריתמים לבינה מלאכותית של פקאן משפרים ומאמנים מודלים של חיזוי כיצד לקבל תוצאות אפקטיביות במהירות הגבוהה ביותר האפשרית מבחינה מדעית. זאת, תוך שילוב טכניקות מתקדמות של מדע נתונים עם אוטומציה מתקדמת של יכולות מדע נתונים, המופעלות על סדרה הולכת ומתרחבת של תרחישי חיזוי שימושיים. על ידי פישוט תהליך הכנת הדאטה, אוטומציה של הנדסת יישומים ויצירת מודלים שהוגדרו מחדש לביצועים משופרים בתרחישים ספציפיים, פקאן הופכת את האנליסטים של מודיעין עסקי שהוכשרו ב-SQL, למדעני דאטה מוכשרים ויעילים שיכולים לגבש תחזיות מדויקות בתוך ימים.
ד"ר זוהר ברונפמן, מנכ"ל ומייסד-שותף, Pecan.ai: "אנו מאמינים שכל חברה צריכה להיות מסוגלת להשתמש בחיזוי אנליטי מבוסס בינה מלאכותית, אפילו ללא משאבים של מדע נתונים. הגיוס הנוכחי יסייע לנו להמשיך לצמוח ולסייע ללקוחות שלנו להתגבר על פערים עצומים של מחסור במדעני נתונים, ולהתקדם מטכניקות מיושנות של BI ו-כריית נתונים, שמציעות ערך מועט בחיזוי תוצאות עתידיות. המשימה שלנו היא למצות את הפוטנציאל של הנתונים שהחברות מחזיקות, באמצעות כוחה של בינה מלאכותית".
פקאן מסייעת לעסקים לחזות תוצאות קריטיות בתחומי מודיעין עסקי, תפעול והכנסות. כפלטפורמת החיזוי האנליטי ומדע הנתונים היחידה בעולם המבוססת על low-code, פקאן מסייעת לחברות לרתום את כל עוצמתם של בינה מלאכותית ומודלים לחיזוי מבלי להידרש למדעני נתונים בצוות.
עם הפלטפורמה של פקאן, חברות הופכות את חוכמת הבדיעבד לראיית העתיד על ידי ייצור תחזיות מדויקות במיוחד והמלצות שמשפרות את שימור הלקוחות, שיעורי ההמרה, חיזוי ביקושים ופרמטרים נוספים המשפיעים על ההכנסות. פקאן הוקמה ב-2018 ותחזיותיה משפיעות על הכנסות של מיליארדי דולרים בחברות מתחומי פינטק, ביטוח, אפליקציות סלולריות, בריאות ויופי.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זה מסוג הטכנולוגיות שלא עוזרות אלא מזיקות
    שלום 02/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש דברים שרק בני אדם צריכים לעשות ברגע שכולם יתחילו להשתמש עם בינה מלאכותית היא כבר לא תעשה את העבודה....מה שאני שכחתי מלפני עשור לא תבינו גם בעוד עשור קדימה אתם אף פעם לא מקשיבים אתם שפוטים של הכסף
    סגור