דיגיטל וטק

זהירות: כך תינצלו מהעוקץ החדש והאכזרי באינסטגרם

הנוכלים שמנסים להפיל אתכם בפח ברשת החברתית מסתמכים על תרגיל ותיק מאוד – אבל היום יש דרך קלה מאוד למנוע מהם לעשות זאת. זה מה שאתם חייבים לעשות כמה שיותר מהר

יאיר מור | 
אינסטגרם (צילום pexels, מתוך אתר instagram.com)
העוקץ החדש והאכזרי שמסתובב בימים האחרונים באינסטגרם הוא העלאה באוב של פרקטיקה שהיתה נהוגה כבר מאמצע העשור הקודם: מעלים פוסט עם פרסומת למוצר "חינם" או במחיר מציאה, מתייגים כמה שיותר אנשים כדי שהפוסט יופיע להם בהתראות וסומכים על זה שלפחות כמה מהם יהיו תמימים מספיק להיכנס לאתר של התרמית ולהזין את פרטי האשראי שלהם.

אגב, לא בטוח בכלל שמה שהנוכלים מנסים להשיג הוא פרטי אשראי שיוכלו לנסות להשתמש בהם כדי לגנוב סכומי כסף נוספים מעבר ל"מחיר המשלוח" או "דמי הטיפול" שהם לוקחים על ה"זכייה" באייפון; ב-2018 העלה הפודקאסט "Reply All" (שהיום שייך לספוטיפיי) פרק מרתק תחת הכותרת "The World's Most Expensive Free Watch" ("השעון החינמי היקר בעולם", פרק 117), ובו נחשף כי פעמים רבות, פרסומות אינסטגרם כאלו (בעיקר למוצרים זולים כמו שעונים ומשקפי שמש שהם חיקויים של מותגי יוקרה) לא מנצלות את פרטי האשראי כדי לגנוב כסף, אלא רק גובות "מחיר משלוח" גבוה ממחיר המוצר בעליאקספרס, שממנו מגיעים המוצרים בפועל. עם זאת, במקרה הנוכחי, שבו מדובר במוצר יקר (אייפון), לא סביר שמי ששילם יקבל אייפון, אלא בעיקר חיובים בלתי צפויים, או לכל הפחות חיוב אחד שהתמורה שלו לא תגיע לעולם.
כמובן שההמלצה הבסיסית ביותר היא לא להתפתות להודעות על "זכיות" ו"מבצעים" שמגיעות אליכם במקום שאתם תחפשו אותן באתרים של חנויות וחברות מוכרות. אבל יש דרך להימנע אחת ולתמיד מכל סיכוי ליפול בתרמיות שמופצות על ידי תיוג שלכם בפוסטים באינסטגרם: לחסום אנשים שאתם לא מכירים מלתייג אתכם בפוסטים שלהם.
כדי לעשות זאת, היכנסו לאפליקציה ולחצו על תמונת הפרופיל שלכם. שם לחצו על כפתור התפריט (שלושה קווים), ואז על "הגדרות" או "Settings".
לחצו על "פרטיות" או "Privacy".
היכנסו לסעיף "אזכורים" או "Mentions".
בחרו באפשרות "אנשים שאתה עוקב אחריהם" או "People You Follow".
מעכשיו, רק פרופילים שבחרתם לעקוב אחריהם יוכלו לתייג אתכם – מה שימנע תיוג שלכם בפרופילים כמו אלה שמפיצים את התרמית הנוכחית, שאינם ברשימת העוקבים או הנעקבים של אף אחד מכל אלה שהם מנסים להפיל בפח.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה