דיגיטל וטק

המשטרה ריגלה גם אחריכם? התחקיר המטלטל חשף את השיטה

תוכנת הריגול פגסוס שימשה את המשטרה כדי לעקוב אחרי אזרחים, מראשי ערים ועד ראשי תנועות מחאה, ללא כל אישור. במשטרה מכחישים בכל תוקף: "צר לנו על הניסיון לגרום נזק לפעילות המשטרה ללא בסיס. משטרת ישראל תמשיך לפעול בנחישות לאכיפת החוק במדינת ישראל"
מערכת ice |  1
האקר (צילום freepik)
תחקיר מטלטל הבוקר (שלישי) של כלכליסט, גורס כי משטרת ישראל בימי המפכ"ל היוצא רוני אלשייך, עקבה אחרי ראשי ערים ועד מנהיגי מחאת הדגלים השחורים באמצעות תכנת הריגול פגסוס של חברת NSO שנמצאת תחת סערת ענק בארצות הברית.
על פי הפרסום, משטרת ישראל משתמשת בתוכנת הריגול שסיבכה את NSO בארה"ב שם פורסם כי אפל החלה בתביעה נגדה, בכירי ממשל היו תחת מעקב והדבר גרם לתקרית דיפלומטית וזה רק קצה הקרחון. "כדי לפרוץ מרחוק לטלפונים של אזרחים ישראלים ללא צווי חיפוש או האזנה".
 
מדוברות המשטרה נמסר: "בהמשך לפרסומים בהם לכאורה משטרת ישראל משתמשת בתוכנת ריגול כפי שפורסם הבוקר בכלכליסט ברצוננו להעמיד את הדברים על דיוקם: אין שחר לטענות העולות בכתבה שפורסמה היום".
"כל פעילות המשטרה בתחום זה הינה ע״פ דין, על בסיס צווי בימ"ש ונהלי עבודה מוקפדים. בתחום זה קיימות מערכות פיקוח ובקרה מוגברות בתוך הארגון ומחוץ לארגון.  צר לנו על הניסיון לגרום נזק לפעילות המשטרה ללא בסיס. משטרת ישראל תמשיך לפעול בנחישות לאכיפת החוק במדינת ישראל".

מהאגודה לזכויות האזרח נמסר: "השימוש בתוכנת פגסוס והפריצה לטלפונים ניידים של מפגינים ומתנגדי משטר, כמו בדיקטטורות החשוכות ביותר, אינה חוקית ומחייבת חקירה מיידית, עמוקה ורצינית. אין למשטרה סמכות לאכן טלפון בלי צו, לא לבצע האזנת סתר בלי צו ולא לחפש בטלפון בלי צו, אז על אחת כמה וכמה שאין לה סמכות לפרוץ ולהשתלט על טלפון, ואם עשתה כך נהגה כאחרונת העבריינים. עוד הוסיפו מהאגודה כי אם ראיות שנאספו באמצעות הפריצה הלא חוקית שימשו להעמדה לדין או הולבנו באמצעות חיפוש חוקי, על היועץ המשפטי לממשלה ליידע מיידית את אותם אנשים ולפעול לזיכויים לאלתר."
ד"ר מייק דהאן, מרצה וחוקר של טכנולוגיה, חברה פוליטיקה,  במחלקות לתקשורת ומנהל ומדיניות ציבורית במכללה האקדמית ספיר: "משטרת ישראל מנהלת מעקב אחרי אזרחי ישראל באמצעות חברה שמספקת כלי ריגול למשטרים אפלים, ואותה חברה שאחראית לפגיעה בפעילי זכויות האדם ברחבי העולם. אותו כלי ששירת את נתניהו במגעיו עם שליטים אוטוקרטיים באירופה ובמזה"ת, והפך להיות חלק ממדיניות החוץ, מופעלים נגד אזרחי המדינה.
תגובת המשטרה אודות פיקוח משפטי על ידי גורמים עלומים אינה מספקת, ומהווה לעג לרש. ללא שקיפות, אין ערך כלשהוא לאותו פיקוח מדומה. הכלים שירתו את המשטרה גם למעקב אחרי פעילים חברתיים ופוליטיים. שיהיה ברור, דמוקרטיה לא יכולה להתקיים ללא סף מסוים של פרטיות, בין אם מדובר בפרטיות פרקטית, כגון בחירות חשאיות, ובין אם פרטיות מהותית - החירות לפעול בחיים הציבוריים והפרטיים ללא חשש ממעקב. יתרה מזאת, עצם הידיעה שמשטרת ישראל עושה שימוש בכלים כאלו נגד פעילים יוצרת chilling effect כלפי פעילות כזאת וגם עשויה ליצור צנזורה עצמית. במדינה דמוקרטית האחראים לפיאסקו הזה אמורים לקחת אחריות ולהתפטר, וקשה להאמין שמישהו יישא באחרית למחדל הזה בין אם השר לביטחון פנים ברלב, מפכ"ל המשטרה, והאחראים ביחידה של המשטרה עצמה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הכול פתוח חופשי חופשי
    אברהם 03/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הצעה לכתבה לכלכליסיט .שיכתבו על הנסחטים שנסחטים מהרוגלה שהם נשיאי בתי המשפט ושופטים ומפקדי תחנות וחברי כנסת כולם בגדר של יעדי פריצה למי שיש את התוכנה בודאי ירצה להאזין לנשיאת העליון שמאוד מענין איזה שרצים יש לה ולעוד בעלי שררה שנאה דורשים רק לאזרחים ולעצמם החוק זה רק המלצה
    סגור