דיגיטל וטק

החברה שרוצה לנצח את גוגל בהישג היסטורי

מנוע החיפוש שהוא ההיפך הגמור מגוגל חוגג שנת שיא ומבטיח לגדול עוד יותר בשנה הבאה ולהחליף עוד ועוד שירותים של ענקית הרשת – בלי לפגוע במשתמשים
יאיר מור | 
גוגל חיפוש (צילום pexels)
DuckDuckGo, מנוע החיפוש הנחשב ל"אנטי-גוגל", מסכם את השנה בציון דרך היסטורי. לפי פוסט בבלוג החברה והנתונים השקופים שהיא מפרסמת, ב-2021 הגיע מספר החיפושים במנוע החיפוש שלה ל-34.6 מיליארד חיפושים, וממוצע החיפושים היומיים בו עבר את ה-100 מיליון – עלייה של יותר מ-46% לעומת 23.6 מיליארד חיפושים במצטבר וממוצע יומי של כ-79 מיליון חיפושים ביום ב-2020.

בניגוד לגוגל, DuckDuckGo לא עוקב אחר המשתמשים, ואף מונע מהאתרים שאליהם הם נכנסים דרכו לעקוב אחריהם. הוא עושה זאת על ידי כך שהוא אינו מציג פרסומות המבוססות על התנהגות המשתמשים, אלא אך ורק על מילות החיפוש הנוכחי – כפי שנהגה גוגל לעשות בתחילת דרכה, לפני שהפכה לתמנון רב-זרועות שמרגל אחר כל הרגלי השימוש שלנו ברשת כדי להתאים לנו פרסומות באופן אישי. בנוסף, לאחר ביצוע חיפוש, בעת לחיצה על אחת התוצאות שולח האתר את הגולש לאתר לצד בקשה שלא לעקוב אחר המשתמש על ידי אמצעים שונים שמסוגלים לזהות אותו – בקשה שאתרים אמנם לא חייבים לציית לה, אך הופכת בשנים האחרונות יותר ויותר לסטנדרט שאתרים שאינם מצייתים לו נדחקים במורד תוצאות החיפוש כ"עונש" על כך.
בשנה החולפת התרחב DuckDuckGo לתחומים נוספים, ולאחר שהוציא דפדפן ייעודי למכשירי אנדרואיד, הוא הוציא גם שירות למניעת מעקב על ידי גוגל, פייסבוק ואחרות במכשירים הניידים, שירות ל"הגנת מייל" על ידי מסירת כתובת אקראית בעת הרשמה לאתרים במקום כתובתו האמתית של המשתמש וחסימת רכיבי מעקב מוסתרים המשולבים ברוב המיילים כיום, ולאחרונה אף הודיע כי הוא עובד על דפדפן עצמאי לחלוטין, שבניגוד לכל יתר המתחרים (מלבד פיירפוקס) אינו מבוסס על כרומיום של גוגל, כך שהחברה לא יכולה לשלוט בו בשום צורה.
למרות כל הנתונים, DuckDuckGo עדיין מהווה רק 0.66% מהחיפושים בעולם לפי נתוני חברת StatCounter – מקום שישי, מתחת ליאנדקס הרוסי עם 0.92%, יאהו עם 1.53%, באידו הסיני עם 1.76%, בינג של מיקרוסופט עם 3.14% וגוגל עם 91.4%. בישראל הוא אמנם במקום החמישי, אך עם נתח שוק זניח של 0.19% בלבד, מתחת ליאהו עם 0.31%, יאנדקס עם 0.59%, בינג עם 1.5% וגוגל עם 97.3%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה