דיגיטל וטק

העדכון החדש לאייפון יודע אם שלחתם/קיבלתם תמונות עירום

אפל שחררה עדכונים לכל מכשיריה, המביאה כמה שיפורי פרטיות ואבטחה, אך גם תכונה שנויה במחלוקת שכבר עוררה ביקורת ציבורית קשה על החברה

יאיר מור | 
אפל
אפל שחררה אמש את גרסה 15.2 של מערכת ההפעלה iOS ו-iPadOS למכשירי הסלולר והטאבלטים שלה, לצד עדכונים מקבילים לשעוני Apple Watch ולמחשבי מק. העדכון החדש מביא מספר שינויים משמעותיים, שמבטיחים שיפור ניכר בשליטה על הפרטיות.

השינוי החיובי ביותר הוא מסך חדש, המרכז מידע לגבי שימוש של אפליקציות בהרשאות שניתנו להן. כך, ניתן לראות בדיוק כמה ומתי השתמשה כל אפליקציה בגישה למצלמה, למיקרופון, למיקום המכשיר, לקבצים המאוחסנים עליו או לאנשי הקשר של המשתמש. אם אפליקציה מסוימת מנצלת את ההרשאות במידה מוגזמת לדעת המשתמש – הוא יכול לשלול לה את ההרשאות או למחוק אותה.
שינוי בולט אחר, שאפל מציגה כחיובי אך בציבור הוא שנוי מאוד במחלוקת במידה שגרמה לאפל לחשוב עליו מחדש, הוא היכולת של אפליקציית ההודעות של החברה, iMessage, לזהות תמונות עירום. התכונה הזו מסוגלת לטשטש אוטומטית תמונות כאלו כאשר הן מגיעות למשתמש, למנוע ממנו לשלוח תמונות כאלו ולדווח על כך למשתמש מפקח. המטרה המוצהרת היא להגן על ילדים מחשיפה לתכנים בלתי ראויים. במקור תכננה אפל גם להודיע לרשויות על תמונות שזוהו על ידי האלגוריתם הזה, אך ביקורת ציבורית קשה גרמה לה להשהות את החלק הזה, לפחות לעת עתה.
שינויים אחרים כוללים הגדרת איש קשר שיקבל גישה לחשבון במקרה מוות של המשתמש, ואפשרות באפליקציית המייל עבור מנויים משלמים בשירות הענן של אפל, אייקלאוד, ליצור כתובות מייל אקראיות לשליחת מיילים לאתרים לצורך הרשמה בלי לאפשר להם לשלוח ספאם לכתובת הישירה של המשתמש.
העדכון כולל גם 21 תיקוני פרצות באייפון ובאייפד, ביניהם פרצות המאפשרות מעקב אחר המכשיר באמצעות בלוטות' והרצת קוד זדוני מתוך קבצי מולטימדיה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה