דיגיטל וטק

זה בית החולים שנערך לפריצת סייבר בפרויקט בזק

המרכז הרפואי שערי צדק הקים אתר גיבוי קריטי באזור הענן החדש של אורקל בישראל תוך שבוע בלבד, אזור הענן של אורקל יוצר שכבת הגנה נוספת לדאטה של בית החולים
מערכת ice | 
מתקפת סייבר על ישראל (צילום unsplash ,freepik, pixabay)
חברת אורקל הודיעה היום (רביעי), כי המרכז הרפואי שערי צדק, מבתי החולים הגדולים בישראל, הקים אתר גיבוי באזור הענן הישראלי של אורקל, בדאטה סנטר החדש בירושלים. נוכח הסיכון של מתקפות סייבר, הוחלט להאיץ את הפרויקט ולהרים את אתר הגיבוי במהירות. יחד עם צוותי אורקל, הפרויקט בוצע בזמן שיא של פחות משבוע.
כחלק מנוהל ענן של משרד הבריאות, המהלך עבר ועדת ענן ארגונית, והתוצאה בבדיקה שנעשתה במסגרת הנוהל הראתה כי רמת הסיכון בדאטה סנטר של אורקל היא נמוכה. "מאז פרוץ מגפת הקורונה, חל גידול בשיעור של כ-70% במתקפות הסייבר על מוסדות בריאות ובתי חולים בעולם, וגם בישראל, אמר שימי בן ברוך, סמנכ"ל טכנולוגיות שערי צדק.
"המתקפה על ביה"ח בחדרה הוכיחה שמוסדות בריאות בארץ אינם מספיק מוגנים, לכן גיבוי נוסף מחוץ לבית החולים, שעומד בכל הסטנדרטים הבינלאומיים, ומספק רמת אבטחה גבוהה יוצר שכבת הגנה נוספת לדאטה של בית החולים למקרה חירום או תקיפה, וזאת מבלי לפגוע בפרטיות המידע ותוך הגברה של רמת האבטחה שלו. רמת אבטחה גבוהה היא צורך חיוני לבתי החולים, כדי שיוכלו להתמקד בהצלת חיים. המעבר שלנו לענן אורקל יספק גיבוי נוסף, שעונה על כל הסטנדרטים הבינלאומיים של אבטחה, כדי להבטיח הגנה מפני מתקפות סייבר ומתקפות פיזיות".
עוד הוסיף: “אזור הענן החדש של אורקל בירושלים פתח לנו הזדמנות גם מבחינת רגולציה, להקים אתר גיבוי בטוח, מוצפן ומאובטח, שעומד בדרישות המחמירות ביותר, מחוץ לרשת המחשוב של בית החולים".
"ברור לגמרי שעלינו לחזק את האבטחה של מוסדות בריאות בישראל ובכל העולם, במיוחד לאחר שהפכו ליעד מועדף למתקפות סייבר בשנה האחרונה", אמר ערן פייגנבאום, מנהל אורקל ישראל, ולשעבר מנהל אבטחה ראשי של ענן אורקל. "השבתה של רשת המחשוב בבית חולים, עלולה להשבית מערכות מצילות חיים, כך שמדובר בסכנה ברורה וממשית.
אזור הענן הישראלי החדש של אורקל יספק לשערי צדק גם את הגנת הסייבר וגם את ההגנה הפיסית שהדאטה והמערכות של בית החולים זקוקים לו, כדי שהצוותים יוכלו להתמקד במה שבאמת חשוב – טיפול באנשים והצלת חיים. אזור הענן הישראלי של אורקל בירושלים הוא הזדמנות לכל מוסדות הבריאות בישראל ליצור לעצמם גיבוי מאובטח, מוצפן ובטוח, שעומד בכל הסטנדרטים הבינלאומיים הגבוהים ביותר".
"חברת אורקל מאפשרת כיום לכלל הארגונים במשק, לגבות ולשמור על המידע הכה חשוב ורגיש של אזרחי ישראל, בגבולותיה של מדינת ישראל", אמר אלדד ניסני, מנהל מכירות ענן במגזר הציבורי, אורקל ישראל.  בית החולים שערי צדק, בחר לעשות זאת מהר, ולגבות את כלל המידע של בית החולים לענן שלנו בירושלים, בזמן שיא, ובכך להבטיח על שמירת המידע של האזרחים ולאפשר את ההמשכיות העסקית והתפעולית החיונית כל כך לצוותים הרפואיים של בית החולים, בעת הצורך".
הדאטה סנטר הישראלי של ענן אורקל בירושלים מתוכנן בסטנדרטים הגבוהים ביותר בתעשייה והוא בין המאובטחים ביותר במזרח התיכון, בעומק של 50 מטר מתחת לפני האדמה. הוא מעניק שירותי ענן מתקדמים לחברות במשק הישראלי ממגוון מגזרים, מהתעשייה הביטחונית, גופי ממשל, בנקים, חברות ביטוח, תשתיות, טכנולוגיה, קמעונאות, ועוד.
ביה"ח שערי צדק הפך בשנים האחרונות לאחד המרכזים הרפואיים הגדולים והמובילים בישראל. בעשור האחרון הכפיל שערי צדק את פעילותו וכיום הוא מכיל למעלה מ-1000 מיטות אשפוז במחלקות השונות. בשערי צדק פועל חדר המיון הגדול בירושלים, מערך המוח המוביל והמתקדם בארץ, מרכז לב משולב הגדול בעיר ומרכזי מצוינות רבים נוספים. שערי צדק הוא מרכז הילודה הגדול בישראל עם למעלה מ-22,000 לידות בשנה כ- 13% מכלל הלידות בישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה