דיגיטל וטק

עסקת ענק בתעשיית השבבים והמעבדים: AMD רוכשת את זיילינקס ב-35 מיליארד דולר

מטרת העסקה, שתצא לפועל ב-2021, היא הקמה של חברה משותפת שתתחרה באינטל. 74% ממניות החברה החדשה יהיו בידי AMD ו-26% מהן יהיו של זיילינקס. ליסה סו תהיה המנכ"לית
רועי בהריר-פרל | 
AMD רוכשת את Xilinx (צילום unsplash)
עסקת ענק בשוק הטכנולוגיה: יצרנית השבבים והמעבדים AMD הכריזה כי היא מתכוונת לרכוש את יריבתה זיילינקס (Xilinix) במסגרת עסקת מניות ששווייה עומד על 35 מיליארד דולר.  הרכישה, שצפויה להתבצע בפועל לקראת סוף 2021, תהפוך את AMD לשחקנית גדולה הרבה יותר בענף ותגביר מאוד את כוחה בתחרות העיקשת מול אינטל - היריבה העיקרית שלה בייצור מעבדים למחשבים אישיים.
מעשית, העסקה נועדה להוביל להקה של חברה אחת, משותפת, שתעסיק כ-13 אלף מהנדסים ואת הייצור תעביר למיקור חוץ. "בתחומים מסוימים אנחנו מאוד חזקים - מה שיעזור לנו לזרז באמצעותם את האימוץ של חלק מהמוצרים של זיילינקס", אמרה ליסה סו, מנכ"לית AMD מאז 2014, לסוכנות הידיעות רויטרס בתגובה לדיווח על העסקה המתקרבת. "מצד שני, יש תחומים שבהם זייליניקס חזקה יותר ואנחנו מאמינים שבעזרת הרכישה שלה נוכל לזרז את כניסתם של חלק ממוצרי AMD לשווקים".
בשנים האחרונות התמקדה AMD בתחום מרכזי המידע שגם בו אינטל מחזיקה בנתח שוק גדול מאוד. זיילינקס, מצדה, עושה לאחרונה צעדים גדולים בכל הנוגע לייצור מעבדים שמסייעים בהאצה של משימות ומתחרה, בתחום זה, באלטרה, שנרכשה לפני כחמש שנים על ידי אינטל תמורת סכום אסטרונומי ל-16.7 מיליארד דולר.
חלוקת המניות בחברה המשולבת שתוקם בהתאם לעסקה לא תהיה, כמובן, שווה: 74% ממנה יוחזקו בידי בעלי המניות של AMD ו-26% ממנה יוחזקו בידי בעלי המניות של זיילינקס. המנכ"לית של החברה המשותפת תהיה ליסה סו. ויקטור פנג, מנכ"ל זיילינקס, יהיה נשיא החברה ויקדם אסטרטגיות להגדלת הצמיחה שלה. על פי הערכות בשתי החברות, המיזוג יחסוך לכל אחת מהן עלויות של כ-300 מיליון דולר בשנה.
יש לציין כי מאז תחילת משבר הקורונה חלה עלייה חדה בביקוש למחשבים אישיים והשוק הזה, שדשדש במשך שנים ארוחות בצל שוק המובייל, קם פתאום לתחייה. כתוצאה מכך, מתחילת השנה ועד לרגע כתיבת שורות אלה זינק ערך המנייה של AMD ב-89%. הכנסות החברה ברבעון האחרון עמדו על 2.8 מיליארד דולר - זאת, לאחר שאנליסטים צפו לה הכנסה של 2.57 מיליארד דולר. שווי השוק של AMD כיום הוא 100 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה