דיגיטל וטק

פלוריסטם הכריזה על טיפול בקורונה והנפיקה מניות ב-15 מיליון דולר

לאחר שזכתה למימון של כ-50 מיליון דולר מבנק ההשקעות האירופי ורשמה זינוק של כ-300% במניותיה, יצאה חברת הביוטק פלוריסטם להנפקה של יותר מ-1.5 מיליון מניות. מה מתכוונים בחברה לעשות ברווחים? 
שרון טל | 
תרופה לקורונה (צילום Pexels, freepik)
חברת הביוטכנולוגיה הישראלית "פלוריסטם", שהתפרסמה לאחר שהציעה טיפול חדשני בנגיף הקורונה, הודיעה היום על גיוס של כ-15 מיליון דולר באמצעות הנפקה של כ-1.58 מיליון מניות במחיר של 9.5 דולר למניה. כספי ההנפקה צפויים לשמש את החברה לטובת מימון השלב השני במחקר לטיפול בנגיף הקורונה.
בשבועות האחרונים זוכה "פלוריסטם" לתשומת לב משמעותית, אחר שהודיעה על טיפול בחולי קורונה באמצעות תאי שליה שהופקו משליות נשים שעברו לידה קיסרית. הטיפול ניתן לחולי קורונה בהזרקה לתוך שרירי המטופל, ללא צורך בהתאמה גנטית. החברה טיפלה גם בחולי קורונה בארה"ב, וקיבלה אישור מה-FDA להמשיך עם הטיפולים כחלק מתכנית חירום.
הטיפול החדשני הגיע בימים בהם אוכלוסיית העולם מתמודדת עם תוצאות נגיף הקורונה, ומעצמות העולם מחפשות פתרונות זמינים ויעילים, עד למציאת חיסון. הטיפול שהציעה פלוריסטם והראה תוצאות חיוביות, הביא את בנק ההשקעות האירופי להעניק לה מימון בהיקף של כ-50 מיליון אירו לצורך הסבת הטיפול בקורונה, מימון שהוביל לזינוק במניות וכאמור להנפקה בשווי של כ-15 מיליון דולר משני גופים מוסדיים.
בישראל מתאוששים, בעולם עדיין חוששים
בזמן שבישראל מספר החולים יורד מיום ליום, מדינות רבות בעולם עדיין מתמודדות עם שיעורי הדבקה משמעותיים. בארה"ב ובאירופה מודאגים ובצדק, משיעור חולים גובר וממגיפה שלא נראתה בעולם מזה יותר מ-100 שנים, מאז השפעת הספרדית של 1918. השפעת הספרדית הדביקה כרבע מאוכלוסיית העולם אז, כחצי מיליארד בני אדם, וגרמה למותם של עשרות מיליונים ברחבי העולם.
לא בכדי מעצמות מוכנות להעניק מימון נדיב לחברות שמבטיחות לחלץ את המדינות ממשבר הקורונה. בזמן שבישראל המשק חוזר לתפקד גם אם בזהירות ובאופן חלקי, כל יום שעובר הוא מסוכן לכלכלת העולם, ובכל יום בו הקורונה ממשיכה לשבש את שגרת החיים, כך גובר החשש למשבר כלכלי ולמיתון ארוך שנים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה