דיגיטל וטק
מארק צוקרברג תוקף: "אפל איבדה את יכולת החדשנות"
בפודקאסט עם ג'ו רוגן, צוקרברג ביקר את אפל על העדר שדרוגים באייפון, מדיניות הגבייה ב-App Store, והתכונות שפוגעות במפרסמים. האם התחרות בין מטא לאפל מגיעה לשיא חדש?
השיחה של מארק צוקרברג בפודקאסט של ג'ו רוגן ממשיכה לספק כותרות. במהלך השיחה, צוקרברג מתח ביקורת על אפל וטען כי החברה איבדה את יכולת החדשנות שלה. לדבריו, מאז המצאת האייפון לפני כ-20 שנה, אפל לא השיקה מוצרים משמעותיים חדשים.
צוקרברג הוסיף שמכשירי האייפון מדור לדור כמעט ולא משתדרגים, מה שגורם לצרכנים להחליף מכשירים בתדירות נמוכה יותר, דבר שפוגע במכירות האייפון. הוא גם האשים את אפל בכך שהיא "סוחטת" מפתחים על ידי גביית עמלה של 30% מהכנסות האפליקציות בחנות ה-App Store. בנוסף, הוא ציין את האביזרים הנלווים של אפל, כמו ה-AirPods, שנעשו כך שחברות אחרות יתקשו לייצר מוצרים תואמים. לדבריו, המדיניות הזו פוגעת בתחרות ובאפשרויות של הצרכנים.
אחת הביקורות החמורות שהעלה צוקרברג עסקה בתכונת App Tracking Transparency, שהוצגה ב-iOS 14.5. תכונה זו מאפשרת למשתמשים להחליט אם לאפשר לאפליקציות לעקוב אחריהם לצורכי פרסום ממוקד. לטענת מטא, התכונה פגעה משמעותית בהכנסותיה מפרסום, וגרמה לאובדן של כ-10 מיליארד דולר בשנה הראשונה להשקתה.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה