דיגיטל וטק
מנכ"ל waze חושף סוד: מה אחוז הפספוסים של אפליקציית הניווט?
אפליקציית ווייז חנכה השבוע בישראל פיצ'ר חדש קולי לדיווח על אירועים במסלול הנסיעה, וכן פיצ'ר המתריע על התקרבות לאזורי בתי ספר. מנכ"ל החברה, גיא ברקוביץ', מגלה כי אחוז הטעויות של האפליקציה בהערכת הזמן הוא נמוך בהרבה ממה שחשבתם
אפליקציית הניווט המובילה Waze (ווייז), שהיא גם גאווה ישראלית שנרכשה ע"י הענקית גוגל ב-2013 תמורת כ-1.1 מיליארד דולר, חנכה ביום חמישי האחרון שני פיצ'רים חדשים: הראשון לדיווח קולי על אירועים במסלול הנסיעה, והשני מתריע על התקרבות לאזורי בתי ספר, להגברת הבטיחות של תלמידים, הולכי רגל ונהגים באזור.
הפיצ'רים החדשים יהיו זמינים למשתמשי Android ו-iOS ברחבי העולם במהלך השנה הקרובה, ויש לעדכן את האפליקציה לגרסה האחרונה כדי ליהנות מהם.
המנכ"ל הישראלי של waze, גיא ברקוביץ', התראיין בסוף השבוע למוסף "ממון" של ידיעות אחרונות, ובין היתר חשף את אחוזי הפספוס של האפליקציה, שבעבר נאמדו בכ-10%. לדברי ברקוביץ', "היום אנחנו עומדים כבר על כ-2.5 אחוזי טעות מהערכת הזמן הראשונית". יחד עם זאת, הוא מציין כי מדובר בדבר מורכב: "כשאתה מדבר על פספוס, אתה צריך לנפות מקרים שלא נסעת במסלול שהצענו לך – היום אנחנו מציגים לך אפשרויות שונות גם תוך כדי נסיעה. יש שיפור משמעותי, כי המודלים לומדים יותר טוב אותך ואת התנועה".
היום ב"ממון שישי":
— ידיעות אחרונות (@YediotAhronot) November 1, 2024
למה בווייז לא חיפשו פתרון לשיבושי ה-GPS ומה הוא עונה לטענות שהאפליקציה מפספסת בדרכים ובזמנים? גיא ברקוביץ', מנכ"ל ווייז, מדבר על הכל
וגם - בוגר ישיבה ואב לשמונה: הקול יוצא הדופן של משקיע ההון סיכון מייקל אייזנברג pic.twitter.com/rSV0cf4gxG
לגבי שיטת הפעולה של האלגוריתם, אמר ברקוביץ' כי הוא לוקח בחשבון קודם כל את אורך הנסיעה: "האלגוריתם מחלק את הדרך לסגמנטים, ובכל אחד מהם הוא מחליט למה הוא נותן משקל יותר גבוה – לנתונים ההיסטוריים, למהירות הנסיעה הממוצעת שלך, למצב התנועה בזמן האמיתי, וגם מתי ואיפה תוך כדי הנסיעה הוא יתקן את עצמו לפי המצב בשטח. כמובן שאם הנסיעה קצרה, אנחנו ניתן משקל הרבה יותר גדול למה שקורה בזמן אמיתי".
עוד ב-
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה