דיגיטל וטק

פורום הסייבר: "צריך לוודא שמדיניות ה-AI תקדם את התעשיות הישראליות"

ארגון ה-OECD, קיים השבוע, לראשונה, כנס אסטרטגי שעסק בנושא בינה מלאכותית (AI). יו"ר פורום הסייבר, ליאור פרנקל, אמר: "שיתוף הפעולה בין ממשלות לחברות פרטיות הוא קריטי – ורק באמצעות דיאלוג פתוח נוכל להבטיח שהחדשנות הטכנולוגית תתורגם לפיתוח כלכלי בר-קיימא ולשיפור איכות החיים בעולם כולו"
מערכת ice | 
המשלחת הישראלית לכנס (צילום איגוד ההייטק)
ארגון ה-OECD, באמצעות ה-BIAC (Business at OECD) - גוף המייצג את המגזר הפרטי בתהליך קבלת ההחלטות, קיים השבוע, לראשונה, כנס אסטרטגי שעסק בנושא בינה מלאכותית (AI). הכנס נערך במטה הארגון בפריז והתמקד בהשפעות האפשריות של AI על כלכלות וחברות, עם דגש מיוחד על כלכלות מפותחות. מטרתו הייתה לגבש תובנות מעשיות עבור מקבלי ההחלטות, שיסייעו בעיצוב האסטרטגיה העתידית של ה-OECD בתחום זה.
במסגרת זו, יצאה משלחת ישראלית שכללה נציגים של הסקטור הציבורי והסקטור הפרטי. את הסקטור הפרטי ייצגו אגף סחר חוץ בהתאחדות התעשיינים, איגוד ההיי-טק הישראלי בהתאחדות  ונציגי חברות ישראליות בעוד שאת הממשלה ייצגו אנשי משרד החוץ ומשרד המדע.
במהלך הכנס הוצגו יישומים ממשיים של בינה מלאכותית בתחומים כגון בריאות, קיימות ושירותים ציבוריים. אחד הנושאים המרכזיים היה השילוב בין חדשנות טכנולוגית לציות רגולטורי, כשהמשתתפים הציעו פתרונות והמלצות מעשיות לשימוש מוסרי בבינה מלאכותית. בנוסף, הכנס הדגיש גם את חשיבות שיתוף הפעולה הבינלאומי, תוך התמקדות באתגרים ובאפשרויות בממשל הגלובלי של AI וסייבר בהקשרי AI, במיוחד בכלכלות מפותחות. נדונו סוגיות של פיתוח והטמעת AI עם דגש על קידום כלכלה תחרותית והגנה על זכויות הפרט דרך שיתוף פעולה גלובלי.
ליאור פרנקל, יו"ר פורום חברות הסייבר באיגוד ההייטק שבהתאחדות התעשיינים ומנכ"ל ומייסד ווטרפול סקיוריטי: ״בכנס הזה, המטרה שלנו היא לא רק לשתף בידע ובניסיון שלנו, אלא גם לוודא שמדיניות ה-AI גם בכל הנוגע לעולמות הסייבר, שתתגבש תקדם את התעשיות הישראליות ותאפשר להן להמשיך לצמוח בשוק הגלובלי. שיתוף הפעולה בין ממשלות לחברות פרטיות הוא קריטי – ורק באמצעות דיאלוג פתוח נוכל להבטיח שהחדשנות הטכנולוגית תתורגם לפיתוח כלכלי בר-קיימא ולשיפור איכות החיים בעולם כולו".

מאיה שוורץ, מנכ״לית איגוד ההייטק בהתאחדות התעשיינים: "זה כבוד וזכות גדולה לייצג את ישראל בכנס ה-OECD בנושא AI, לצד מנכ"לים מחברות בינלאומיות, שגרירים ופקידים בכירים. הנוכחות הישראלית כאן היא לא רק סמלית – זהו צעד אסטרטגי שמאפשר לנו לקחת חלק בעיצוב מדיניות גלובלית שתשפיע על התעשייה לשנים הבאות. התעשייה הישראלית, ובפרט ההייטק, מובילה בחדשנות ויכולה להוות מודל לעולם בשילוב בין טכנולוגיה מתקדמת לבין רגולציה אחראית". 
יעל רביע-צדוק, סמנכ״ל כלכלה במשרד החוץ: "אנו בעידן בו לצד ההתפתחות הטכנולוגית המואצת מתגבשים גם העקרונות ותהליכי מדיניות בינלאומיים בתחום הבינה המלאכותית. ישראל שותפה מלאה לשיח הזה, כמדינה מובילה ומוערכת בתחומי החדשנות והטכנולוגיה.  מבחינת משרד החוץ, היום יותר מתמיד חשוב לנו לקחת חלק פעיל בפורומים ובתהליכים בינלאומיים ולחזק את מעמדה של ישראל בזירה הבינלאומית. משלחת ישראל לכנס משלבת נציגים של משרד החוץ, משרד החדשנות המדע והטכנולוגיה, שגרירות ישראל לoecd, התאחדות התעשיינים ואיגוד ההייטק ומגלמת את השותפות של האקוסיסטם בבניית תהליכי אסדרה והטמעה של בינה מלאכותית בארץ ובעולם".
שי כהן, שגריר ישראל ב-OECD: "ההשתתפות הישראלית המשמעותית בכנס כללה בכירי ממשל, התאחדות התעשיינים ונציגי סקטור פרטי. זאת מתוך החשיבות שישראל מייחסת לשת"פ עם ה-oecd בכלל ולמעורבות נרחבת במהלכים הבינ"ל בסוגיית הבינה המלאכותית. שגרירות ישראל ל-oecd בפריס מעודדת את העמקת השת"פ בסוגיית בינה מלאכותי עם ה oecd ומוסדותיו, ורואה בארגון פלטפורמה מתאימה ביותר לגיבוש אמות מידה ומדיניות בינ"ל שגם הולמת את הגישה של גורמי המקצוע בישראל".
"במקביל מעודדת השגרירות שאחראית על ארגונים בינ"ל נוספים בצרפת, שת"פ גם עם מועצת אירופה, שעל אמנה בנושא בינה מלאכותית במסגרתה חתמה ישראל בחודש שעבר, וכן במגמות המתהוות באונסקו באותו הקשר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה