דיגיטל וטק

התרעה בזמן אמת: הפיתוח החדש שימנע תאונות?

תלמידי תיכון מקולורדו פיתחו מכשיר מבוסס בינה מלאכותית, המזהה בעלי חיים במרחב התנועה ומתריע לנהגים בזמן אמת. האם זה הפתרון שיצמצם וימנע את תאונות הדרכים גם בכבישי ישראל?
רפאל בן זקרי | 
תאונת דרכים-אילוסטרציה (צילום freepik)
מי שנוסעים בכבישי הנגב בפרט, ובכבישים אחרים בישראל בכלל, בוודאי נתקלים בתמרורים המזהירים מפני בעלי חיים החוצים את הכביש. בעיה זו אינה ייחודית לישראל, וגם בקולורדו שבארה"ב נגרמות אלפי תאונות מדי שנה בשל התנגשות עם בעלי חיים. כעת, ארבעה תלמידי תיכון מקולורדו פיתחו מכשיר חדשני, "Project Deer", שנועד להתריע לנהגים בזמן אמת על בעלי חיים במרחב התנועה, במטרה לצמצם את תאונות הדרכים הקשות הנגרמות מכך.
המכשיר עושה שימוש במודלים של בינה מלאכותית, המזהים בעלי חיים לא רק באמצעות מצלמות רגילות אלא גם באמצעות תמונות תרמיות, כך שהוא מסוגל לזהות את בעלי החיים על פי החום שהם פולטים. הפיתוח החדשני הזה עשוי לשפר משמעותית את היכולת למנוע תאונות, במיוחד באזורים חשוכים או מיוערים.
בקולורדו, תאונות הנגרמות מבעלי חיים הן בעיה חמורה, עם כ-4,000 תאונות בשנה ונזק כלכלי מוערך של כ-80 מיליון דולר. אם המכשיר יעמוד בציפיות, הוא יוכל להפחית את המספרים הללו באופן דרמטי. הוא צפוי להימכר במחיר מוערך של 1,000 עד 2,000 דולר, ויאפשר התקנה קלה גם ברכבים לא חדשים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה