דיגיטל וטק

הסוף לאגרות? משרד התקשורת במהלך מסקרן

עולים על הגל המילימטרי: משרד התקשורת במדיניות חדשנית לשימוש מוגבר בגלים מילימטריים שיאיצו פיתוח ערים חכמות בישראל. אסדרה מקלה ופטור מתשלומי אגרות בתחומי התדר הדרושים יהוו זרז משמעותי לקידום תשתיות תקשורת מתקדמות ו״ערים חכמות"

מערכת ice | 
תקשורת-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
משרד התקשורת מפרסם היום (חמישי) שימוע לשינוי מדיניות השימוש בתחום הגלים המילימטריים, שיאפשר לנצל באופן מיטבי ויעיל את משאבי התדר ויאיץ את ההתפתחות הטכנולוגית בישראל ומיצובה כמובילה עולמית בחדשנות בתחום התקשורת.
 
אסדרה מקלה ופטור מאגרות: בתחום ה – E-Band ( GHz ו- 84-86 74-76 GHz ) המשרד יעבור לגישת "רישום בלבד", שתקטין משמעותית את מורכבות ההליך, יחד עם הפחתת נטל דוגמת ביטול תשלומי אגרות. זרז לחדשנות עירונית: המהלך צפוי לעודד פיתוח "ערים חכמות" ו - "ערים בטוחות", וקידום תשתיות תקשורת מתקדמות ברחבי המדינה.

פיצול תחומי תדר: המשרד ישמר את התחום 71-74 GHz ו-81-84 GHz תחת רישוי מלא, לטובת ספקיות תקשורת, גורמי ביטחון וצרכים חיוניים. הספקטרום האלקטרומגנטי הוא משאב לאומי מוגבל וחיוני להתפתחותה הכלכלית והטכנולוגית של מדינת ישראל. תחום הגלים המילימטריים, ובפרט ה-E-Band, מציע פוטנציאל עצום להעברת נתונים בקצב גבוה במיוחד למרחקים קצרים, ומהווה תשתית יסודית בפיתוח תשתיות תקשורת מתקדמות.
<
רפורמה זו מסמנת צעד משמעותי לקראת ניצול יעיל יותר של משאבי התדר בישראל. באמצעות הפחתת האסדרה בתחום ה-E-Band, המשרד מבקש לעודד חדשנות ולמצב את ישראל כמובילה עולמית בתחום התקשורת המתקדמת. עם זאת, המשרד מדגיש כי ימשיך לפקח על השימוש בתדרים אלו ולהבטיח את האינטרס הציבורי, תוך שמירה על גמישות לשינויים עתידיים בהתאם לצרכי המשק והטכנולוגיה.
 
הרפורמה תיושם כהוראת שעה לתקופה של שנתיים, החל מה - 1 בינואר 2025. במהלך התקופה, יערוך המשרד הערכת מצב ויגבש המלצות להמשך. הציבור מוזמן להגיש את התייחסויותיו עד ליום שלישי, כ"ח בתשרי התשפ"ה, 29 באוקטובר 2024.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה