דיגיטל וטק

גוגל מציגה: כלי בינה מלאכותית שיודע לאבחן מחלות

האם גוגל עומדת לשנות את הדרך שבה אנו מאבחנים מחלות? עם פיתוח חדשני בשם HeAR, גוגל הופכת את "ד"ר גוגל" מכלי חיפוש לכלי אבחון רפואי אמיתי. הטכנולוגיה החדשה, המבוססת על ניתוח צלילי שיעול, מאפשרת גילוי מוקדם של מחלות כמו שחפת. האם העתיד של רפואה מרחוק טמון בטכנולוגיה הזו?
רפאל בן זקרי | 
גוגל (צילום Shutterstock)
כשמדברים על "דוקטור גוגל", בדרך כלל מתכוונים לתופעה של חיפוש עצמי ברשת כדי לאבחן תסמינים רפואיים, לרוב עם תוצאות שגויות שמובילות לחרדות מיותרות. עם זאת, כעת נראה ש"דוקטור גוגל" בדרך להפוך למשהו אמיתי לגמרי, עם פיתוח כלי AI חדשני מבית גוגל, בשם "HeAR".
הפיתוח החדש מסוגל לזהות סימנים מוקדמים של מחלות מסוימות על בסיס נתונים אקוסטיים של שיעול. הכלי פועל באמצעות ניתוח צלילים של שיעול ואבחון מוקדם של מחלות כמו שחפת, כאשר המפתח להישרדות במקרים אלו הוא גילוי מוקדם. הטכנולוגיה כבר נמצאת בשימוש בחברה הודית המתמחה בבריאות הנשימה ומשפרת את המודלים האקוסטיים שלה באמצעות HeAR.
גוגל אימנה את HeAR באמצעות מאגר נתונים של 300 מיליון קטעי אודיו, שליש מהם הם צלילי שיעול. לטענת גוגל, HeAR מציג ביצועים טובים יותר ממודלים אחרים של AI, למרות שאומן על פחות נתונים. אחד היתרונות המשמעותיים של הטכנולוגיה הזו הוא האפשרות לשלב אותה בסמארטפון, מה שיכול לאפשר ביצוע בדיקות סקר באזורים מרוחקים ללא גישה לציוד רפואי יקר כמו רנטגן או MRI.
גוגל שיתפה פעולה עם חברת Salcit Technologies מהודו, שמתמקדת בבריאות הנשימה ופיתחה את מודל ה-AI האקוסטי שלה בשם Swaasa, שמבצע אבחון באמצעות צלילי שיעול. Salcit משתמשת ב-HeAR כדי לשפר את היכולת שלה לזהות מוקדם מחלות כמו שחפת, ולשפר את אבחון מצב הריאות של המטופלים.
על אף שהמחשבה על אבחון מחלות באמצעות טכנולוגיה כמו HeAR עשויה לעורר ספקות בקרב רופאים, התמיכה של ארגונים בינלאומיים כמו StopTB Partnership של האו"ם מעניקה אמינות לפרויקט. בעתיד, כך נראה, נמצא את עצמנו מקבלים אבחון רפואי אמיתי ויעיל דרך ד"ר גוגל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה