דיגיטל וטק

אילון מאסק חוטף: מי העובד שיקבל פיצויים של 605 אלף דולר?

חודש לאחר רכישת טוויטר, שלח מאסק מייל לכל עובדי החברה עם אולטימטום של מחויבות. גארי רוני, בכיר לשעבר בטוויטר, פוטר באופן לא חוקי כאשר סירב להסכים לו. השופט קבע כי דרישתו של מאסק ללחוץ על "כן" הייתה בלתי הוגנת, מכיוון שסירוב לעשות זאת "לא היה יכול להוות מעשה של התפטרות"
מערכת ice | 
אילון מאסק (צילום shutterstock)
גארי רוני, בכיר לשעבר בטוויטר, פוטר באופן לא חוקי כאשר סירב להסכים לאולטימטום שאילון מאסק, בעלי החברה, שלח בדואר אלקטרוני בשנת 2022. כך פסקה ועדת יחסי העבודה של מדינת אירלנד, שקבעה כי בעקבות פיטוריו לאחר תשע שנים היו שלא כדין והורתה ל-X לשלם לגארי פיצויים של 550 אלף אירו (כ-605 אלף דולר).
ראשיתה של הפרשה בחודש נובמבר 2022. חודש לאחר רכישת טוויטר, שלח מאסק מייל לכל עובדי החברה עם אולטימטום של מחויבות. על פי הדיווח ב"ישראל היום", המייל, שכותרתו "צומת דרכים", דרש מהעובדים לצפות לעבודה "קשה במיוחד" כולל "שעות ארוכות בעצימות גבוהה".
לפי הפרסום, מאסק נתן לעובדיו 24 שעות ללחוץ על קישור במייל אם הם "בטוחים שרוצים להיות חלק מטוויטר החדשה", או להיות מפוטרים עם שלושה חודשי פיצויים. השופט, מייקל מקנמי, ציין כי דרישתו של מאסק ללחוץ על "כן" הייתה בלתי הוגנת, מכיוון שסירוב לעשות זאת "לא היה יכול להוות מעשה של התפטרות".
לפיכך, לחברה לא היה בסיס להצדיק את פיטוריו של רוני. מקנמי פסק כי מועד של 24 שעות לא היווה "הודעה סבירה" לעובדים לשקול את גורל משרותיהם. הוא גם אמר שאף עובד "לא יכול להיות מואשם בסירוב להיות מחויב לתת הסכמה בלתי מוגבלת ובלתי מסויגת לאיזו מההצעות".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה