דיגיטל וטק

מטא מסתבכת: למה הסירה את תמונות התצפיתניות?

גורמים מטעם מטה משפחות החטופים פנו אל חברת האם של פייסבוק ואינסטגרם לאחר שקיבלו הודעה כי התמונה שהפיצו המציגה את החטופות בשבי החמאס נמחקה מהרשתות החברתיות. ההנהלה מיהרה להגיב והבטיחה שתשיב את הפוסט. ככל-הנראה מדובר בתקלה באלגוריתם
מערכת ice | 
19 נשים חטופות בעזה (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג, פייסבוק/ Bring Them Home Now)
הרשתות החברתיות נמצאות מתחת לזכוכית מגדלת מאז ה-7 באוקטובר. גופים רבים טוענים כי הרשתות החברתיות השונות לא פועלות באופן מספק על מנת מענה לפוסטים אנטישמיים. עובד לשעבר בטיקטוק טען כי הרשת החברתית הורידה או לא הסכימה לקדם פרויקטים ישראלים והקטינה את החשיפה ליוצרים ישראלים ותוכן פרו ישראלי. כעת, סערה נוספת מסביב לתוכן ישראלי ברשתות חברתיות - מטא הסירה פרסומים בהן נראו התמונות של התצפיתניות שנמצאות בשבי החמאס שהופצו על ידי משפחותיהן. 
על-פי דיווח ynet, האלגוריתם של מטא, ששולטת בפייסבוק ואינסטגרם בין השאר, זיהה בטעות את התוכן בתור פרסומים שמוקרם בחמאס. מטה משפחות החטופים פנה לחברה בבקשה להבהרה ובמטא מיהרו להשיב כי הפוסט ישוחזר במהרה. החברה הבהירה כי היא מסירה אוטמטית רק תכנים שמפורסמים על-ידי ארגוני טרור כמו חמאס ולא פרסומים של דובר צה"ל. 
בתגובה לדיווח ynet הגיבה מעיין שריג, סמנכ"לית התקשורת של מטא: "בשונה מהמדיניות שלנו לגבי הסרה של תוכן של החטופים שהופק על ידי חמאס, ההחלטה לגבי תמונת התצפיתניות בשבי היא שהיא לא מפרה את המדיניות מאחר שהיא לא הופקה ופורסמה בידי חמאס, אלא נמצאה על ידי צה״ל, והופצה על ידי משפחות החטופים כסימן חיים ובמטרה להעלות מודעות. לכן התמונה תשוחזר בחשבונות מהם הוסרה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה