דיגיטל וטק

משתמשי האייפון לא ממהרים לשדרג: מה עומד מאחורי המגמה ההולכת וגוברת?

מגמה מעניינת בקרב משתמשי אפל מצביעה על כך שהצרכנים מחזיקים באייפונים, אייפדים והמק שלהם לתקופות ארוכות יותר, עם עלייה משמעותית לעומת 2020. מה הסיבות למגמה ההולכת וגוברת?
רפאל בן זקרי |  1
אייפון סגול (צילום Apple)
מגמה מעניינת בקרב משתמשי אפל, המשקפת שינוי בהרגלי הצריכה של מוצרים טכנולוגים, מצביעה על כך שמשתמשי אפל מחזיקים במכשירים שלהם לתקופות ארוכות יותר, ככל שמחזורי השדרוג מאטים.
מנתונים שפורסמו בידי Consumer Intelligence Research Partners, בשנים האחרונות חלה תזוזה בהתנהגות של לקוחות אפל, שבוחרים לשמור על האייפונים, האייפדים והמק שלהם לזמן ממושך לפני שהם משדרגים.
ב-12 החודשים האחרונים, 71% מבעלי האייפון ו-68% מבעלי המק דיווחו שהמכשיר הקודם שלהם היה בן יותר משנתיים, עלייה מ-63% ו-59%, בהתאמה, בשנת 2020. במקרה של המק, CIRP מצביעה על עלייה משמעותית במשך הזמן שבו משתמשים שומרים על המכשירים שלהם. כיום, 56% מלקוחות המק מחזיקים במחשבים הניידים או השולחניים שלהם שלוש שנים או יותר, עלייה משמעותית מ-40% בשנת 2020.
המעבר לשבבי ה-Apple Silicon, שהחל ב-2020 עם הצגת שבב ה-M1, שיחק תפקיד מרכזי בשינוי זה. שבבי Apple Silicon מציעים שיפורי ביצועים ויעילות אנרגטית משמעותיים, מה שמאפשר למקים להתמודד עם משימות תובעניות במשך שנים רבות.
השפעת מגפת הקורונה גם היא כנראה השפיעה על התנהגות הצרכנים. בתחילת המגפה חלה עלייה בביקוש לטכנולוגיה שתומכת בעבודה מרחוק וחינוך מקוון, אך בעקבות חוסר הוודאות הכלכלית רבים מהצרכנים נהיו זהירים יותר עם ההוצאות שלהם ובחרו למקסם את משך החיים של המכשירים הקיימים במקום להשקיע בחדשים. שיפור בחיי הסוללה במקבוקים גם הם הביאו לרמת שביעות רצון עבור משתמשים רבים, מה שהפחית את הצורך לשדרג בתדירות גבוהה.
גם מארק גורמן מבלומברג ציין לאחרונה שאחוז משתמשי האייפון והמק שמחזיקים במכשירים שלהם יותר משנתיים עלה באופן חד. הוא ייחס את השינוי למספר גורמים, כולל פחות תכונות משמעותיות בדגמים החדשים, עמידות ואמינות משופרות של המכשירים ושינוי בצרכי המשתמשים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מה שהשפיע זה שהגרסה החדשה לא שונה בכלום מהקודמת (ל"ת)
    סבבה 07/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור