דיגיטל וטק

ענקיות הקניות בצרות: מדוע נפתחה חקירה נגד שיין וטימו?

הנציבות האירופית דורשת מאתרי הקניות הסיניים Temu ו-Shein להוכיח עמידה בתקנות האיחוד להגנת הצרכנים וקטינים. דרישה זו מגיעה לאחר תלונות על הפרות והחשש למוצרים לא חוקיים. האם ענקיות הקניות יעמדו בדרישות המחמירות של האיחוד?
רפאל בן זקרי | 
Temu ,Shein (צילום shutterstock)
אחרי חברות הטכנולוגיה, הרגולטורים באיחוד האירופי לא פוסחים על ענקיות הקניות. רשויות ההגבלים העסקיים של האיחוד האירופי פנו לאתרי הקניות הסיניים Temu ו-Shein בדרישה להוכיח כי הן עומדות בתקנות המרכזיות של חברות טכנולוגיה באיחוד, כולל אופן הגנתן על קטינים.
החברות נדרשו לספק מידע על עמידתן בחוק השירותים הדיגיטליים עד ה-12 ביולי, כך נמסר בהצהרה של נציבות האיחוד האירופי. הנציבות תבחן את הצעדים הבאים לאחר קבלת המידע, ואף עשויה לפתוח בחקירה רשמית אם יתגלה צורך בכך. החברות נדרשות להראות כיצד הן מגנות על צרכנים באירופה מפני מוצרים לא חוקיים, בין היתר.
הנציבות ציינה כי פנתה לחברות בעקבות תלונה שהוגשה על ידי ארגוני צרכנים נגד האתרים הללו, כאשר חוק השירותים הדיגיטליים של האיחוד האירופי כולל כללים מחמירים למניעת הפצת מידע שגוי, ומתייחס לפלטפורמות מקוונות גדולות מאוד עם מעל 45 מיליון משתמשים פעילים.
זו לא הפעם הראשונה שעולות טענות כנגד החברות הסיניות הללו. קמעונאית האופנה המקוונת Shein כבר נתקלה בעבר בביקורות על תנאי ההעסקה של עובדיה, כולל קטינים במפעליה שבסין. בעוד שפלטפורמת המסחר המקוון Temu נתבעה לאחרונה בטענה לחדירה לפרטיות.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה