דיגיטל וטק

אינטל בבשורת ענק לאולימפיאדת פאריז | הבינה המלאכותית נחשפת

ענקית הטכנולוגיה אינטל אשר שותפה רשמית של המשחקים האולימפיים והפראלימפיים הפתיעה כשחשפה את הבינה המלאכותית שצפויה לשדרג את חוויית התחרות כבר בפריז 2024
דוד זולדן | 
אפל ואינטל (צילום unsplash, Magma Images, freepik)
ענקית הטכנולוגיה אינטל הפתיעה באירוע מיוחד בפריז והציגה לראווה פרויקט שנעשה בשנים האחרונות כשותפה רשמית של המשחקים האולימפיים והפראלימפיים, והציגה בין השאר את החידושים הטכנולוגיים שישפרו בהווה ובעתיד את חוויית הצפייה וההשתתפות באולימפיאדה, אירוע הספורט הגדול בעולם.
אינטל עושה שימוש בטכנולוגיות חדשות, מבוססות בינה מלאכותית, המופעלות על ידי החומה והתוכנה של אינטל, כדי לספק חוויות אינטראקטיביות לצופה בבית ובאצטדיונים, נוסף לשיפור היכולות האתלטיות של המשתתפים ואיתור כישרונות חדשים.
הצוות של אינטל הציג באירוע מספר פיצ'רים יוצאי דופן, שעושים שימוש בין היתר במעבדי Xeon ומאיצי AI כמו OpenVINO. אחד מהם הוא פיילוט שביצעה החברה לאיתור כישרונות אולימפיים צעירים. עם שימוש בבינה מלאכותית וראייה ממוחשבת ניתן לנתח תרגילי אתלטיקה מורכבים ולהתאים פרופיל מיוחד למתאמן.
הטכנולוגיה שהציגה אינטל הניבה גם התקדמות בנגישות אוניברסלית ללקויי ראייה. באמצעות מינוף בינה מלאכותית המבוססת על Intel Xeon, נבנו מודלים תלת־ממדיים של מרכזים המיועדים לספורטאים פראלימפיים, כך שיאפשרו ניווט פנימי וקולי באמצעות אפליקציית סמארטפון, פיצ'ר שניתן להרחיב לאזורים נוספים. בנוסף הוצגה טכנולוגיה שמנטרת בזמן אמת צפיפות במעברים כדי לסייע לכוחות הביטחון.
המשחקים האולימפיים בפריז 2024 יהיו הראשונים שישתמשו במעבדי Intel Xeon כדי להציג חוויית סטרימינג בשידור חי באיכות 8K מקצה לקצה, שתספק הצצה לעתיד של הזרמה בשידור חי בחדות גבוהה עם השהיה נמוכה דרך האינטרנט.
בנוסף, בפריז 2024 ייעשה שימוש גם באוטומציה של בינה מלאכותית, כדי לאפשר לגופי שידור להביא תוכן דיגיטלי מותאם אישית יותר לצופים מהר יותר מאי־פעם. רשתות או גופי שידור יכולים לבקש מה־AI תוכן מותאם עבור קהל הצופים שלהם, עוד פיצ'ר שבעתיד צפוי להיות מותאם אישית לצופה עצמו.
מחזה נוסף שממחיש את העתיד של הספורט העולמי הוא השימוש בטכנולוגיית הבינה המלאכותית של אינטל לשימור המורשת של המשחקים האולימפיים. אינטל משבטת חפצים מאוספים אולימפיים, והופכת אותם למודלים דיגיטליים תלת־מימדיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה