דיגיטל וטק

גוגל תורמת: מיליון דולר למיזם המשמר את זיכרון השואה

הזרוע הפילנתרופית של חברת הטכנולוגיה הענקית הודיעה על תמיכה משמעותית ב"אושוויץ מול עיניך". הפרויקט מאפשר סיור ווירטואלי במחנה ההשמדה. באמצעות שיתוף הפעולה עם גוגל - תרגום סימולטני באמצעות בינה מלאכותית
מערכת ice | 
גוגל תורמת מיליון דולר למיזם המשמר את זיכרון השואה (צילום shutterstock, חיים צח לעמ)
חברות הטכנולוגיה ממשיכות לסייע בשימור זיכרון השואה. גוגל הודיעה היום (ראשון) כי תתמוך בפרויקט המציע סיור ווירטואלי באושוויץ. על-פי הדיווח, גוגל תעניק מיליון דולר ל"אושוויץ מול עיניך". הפרויקט מציע סיור ווירטואלי בשידור חי המועבר ישירות ממחנה ההשמדה באושוויץ וכולל עדויות של ניצולים, חומרי מולטימדיה שונים ועוד.
הסיור הווירטואלי מאפשר למי שלא יכול להגיע למחנה עצמו לחוות את החוויה החשובה שמציע ביקור במקום ולמידה על המורשת של זיכרון השואה. אנשים המתגוררים רחוק או אנשים עם מוגבלות המונעת מהם להגיע למקום יכולים לחוות סיור מקיף עם מדריך באמצעות הפרויקט.
במסגרת התמיכה שמעניקה גוגל, למדריכים תועבר הכשרה ייעודית עבור הפרויקט. בהודעה שפרסמה גוגל סיפרה כי תקיים שיתופי פעולה עם בתי ספר מה שיאפשר לחנך עוד תלמידים ולהקנות להם ידע על השואה. בנוסף, לפרויקט יתווספו כלי נגישות כמו תרגום באמצעות בינה מלאכותית לשפות שונות. 
רואן בארנט, מנהל Google.org, הקרן הפילנתרופית של גוגל שתמכה בפרויקט, מסר: "הנגשת החוויה וההיסטוריה של אושוויץ לכולם, בכל מקום, היא המפתח לשימור זכר השואה,  וטכנולוגיה יכולה להיות כלי רב עוצמה לקידום חינוך וזיכרון".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה