דיגיטל וטק

ישראלים מתלוננים: הוואטסאפ שלנו נחסם על ידי גורמים עוינים

משתמשי וואטסאפ רבים בישראל מדווחים על חסימות חשבונות בעקבות דליפות מידע ומתקפות סייבר ממוקדות מצד גורמים עוינים אנטי ישראלים. כך תימנעו מחסימה
רפאל בן זקרי | 
הודעות זדוניות בוואטסאפ (צילום shutterstock)
משתמשי וואטסאפ רבים בישראל נתקלים לאחרונה בחסימות תכופות של חשבון הוואטסאפ שלהם, ככל הנראה כתוצאה משימוש במספרים שדלפו ברשת במהלך החודשים האחרונים.
לפי הדיווח המקורי של רפאל קאהן ב-ynet, משתמשים ישראלים רבים מושפעים מהחסימות, וסובלים מהשעיות וחסימות של חשבונותיהם, בעיקר עקב תלונות על משלוח ספאם. לפי הדיווח, הסיבה נעוצה בדליפות מידע רבות שאירעו בחודשים האחרונים, בעקבות מתקפות סייבר ממוקדות על גורמים ישראלים מאז מאורעות ה-7 באוקטובר, שחשפו נתונים אישיים של ישראלים רבים.
לפי קאהן, ההשתלטות על החשבון נעשית לרוב על ידי הונאת הקורבן לשלוח להם את קוד הגישה, או על ידי התחזות למספר טלפון ישראלי. לאחר מכן, ההאקרים יכולים להשתלט על חשבונות אנשי הקשר של הקורבן, או לדווח עליו כספאם, מה שמוביל לחסימת חשבונו. כתוצאה מכך, מנגנוני האבטחה האוטומטיים של וואטסאפ חוסמים אוטומטית את החשבונות החשודים, אך פעמים רבות מדובר בחסימות שגויות של משתמשים לגיטימיים.
עבור משתמשים שחשבון הווטסאפ שלהם נחסם, החזרת החשבון כרוכה בתהליך סבוך, הכולל יצירת קשר עם תמיכת וואטסאפ באנגלית דרך הדואר האלקטרוני, אך חשוב לעשות זאת בזהירות ובהקפדה על פרטים מדויקים. תהליך השחזור עשוי להימשך מספר ימים ולעיתים גם להצריך אימות נוסף מצד המשתמשים, מה שמוסיף למורכבות המצב.

כדי להימנע מחסימת החשבון, מומחי סייבר ממליצים לנקוט בזהירות רבה בעת שימוש בוואטסאפ, להיזהר מקישורים חשודים והודעות לא מוכרות, ולעדכן את האפליקציה לגרסה האחרונה. כמו כן, מומלץ להשתמש באימות דו-שלבי על מנת להוסיף שכבת הגנה נוספת על החשבון ולמנוע גישה לא מורשית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה