דיגיטל וטק

אפל צונחת במכירות: באיזו מדינה היא מתקשה במיוחד?

הדוחות הכספיים של אפל לרבעון הראשון של 2024 הראו דווקא תוצאות אופטימיות, לצד ירידה של 4% בהכנסות החברה ל-90.8 מיליארד דולר. השוק העיקרי בה ענקית הטכנולוגיה מתקשה בתקופה האחרונה היא סין, אשר דוחפת את תושביה להשתמש במכשירים של חברות מקומיות
מערכת ice | 
אפל (צילום shutterstock)
אפל פרסמה בלילה שבין חמישי לשישי את הדוחות הכספיים שלה, ומהנתונים עלה כי הכנסות החברה ירדו ב-4% ל-90.8 מיליארד דולר, מה שמסתמן כירידה הגדולה ביותר בתקופה האחרונה. אז באיזו מדינה ענקית הטכנולוגיה חוותה את הירידה הגדולה ביותר בביקוש?
נגיע ישר ולעניין – סין. המכירות בה ירדו ב-8%, וזאת בין היתר בשל הרצון של השלטון לצמצם את השימוש במכשירים מתוצרת זרה, ולעודד את התושבים לקנות מכשירים תוצרת סין. עם זאת, דווקא שאר רחבי העולם המכירות עלו ב-10%. מומחים מעריכים כי אחד הגורמים שהשפיעו על כך היו העובדה שאפל הציגה מעבר לטכנולוגיית 5G באייפון 12, מה שהיה נראה אטרקטיבי עבור משתמשים רבים.
 
לפי הדוח שפורסם, עוד עלה כי ההכנסות ממכירות של אייפון הסתכמו ב-45.96 מיליארד דולר לעומת 46.00 מיליארד דולר שהעריכו האנליסטים. ההכנסות ממחשבי ה-mac של אפל הסתכמו ב-6.86 מיליארד דולר, הרבה מתחת לתחזיות האנליסטים שצפו מכירות של 7.7 מיליארד דולר ברבעון הנוכחי. ההכנסות ממכירות של אייפד הסתכמו ב-5.6 מיליארד דולר, זאת לעומת ציפיית האנליסטים שעמדה על מכירות בסכום של 5.91 מיליארד דולר.
לגבי הכנסות ממוצרים אחרים, החברה הכניסה 23.9 מיליארד דולר, זאת לעומת תחזית האנליסטים שצפתה מכירות של 23.27 מיליארד דולר. הרווח הגולמי עומד על 46.6%. בעקבות הדוחות, המנייה של אפל זינקה במסחר המאוחר בניו יורק ב-7%. כמו כן, החברה הודיעה כי הדירקטוריון שלה אישר רכישת מניות חוזרות בסכום הגבוהה אי פעם -
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה