דיגיטל וטק

טיקטוק בצרות: באיחוד האירופי דורשים תשובות, קנסות ענק בדרך

לאחרונה טיקטוק השיקה את "אפליקציית הבת" - "טיקטוק לייט".  האיחוד האירופי מאשים כי מדובר בתוכנה ממכרת משום שהיא מעניקה כסף למשתמשים תמורת משימות שיבצעו מה שעשוי להוביל להתמכרות, ומאיים בהשעיה של האפליקציה. בטיקטוק מחו: "מאוכזבים מההחלטה"
מערכת ice | 
טיקטוק (צילום pixabay, shutterstock)
באירופה מאיימים על הנהלת אפליקציית טיקטוק בקנסות מוגדלים ובהשעיה של האפליקציה החדשה שהשיקה החברה "טיקטוק לייט", בטענה שהיא מכילה תכונות ממכרות. מדובר בפיצ'ר שמתגמל את המשתמשים במזומן על עיסוק בתוכן של טיקטוק, והדבר מעלה חשש כך שהמשתמשים לא יצליחו להפסיק להשתמש בה.
כפי שדווח ב-CNN, דובר טיקטוק מסר בתגובה לאזהרות האיחוד האירופי: "אנחנו מאוכזבים מההחלטה הזו. מרכז התגמולים של טיקטוק לייט אינו זמין מתחת לגיל 18, ויש מגבלה יומית על משימות צפייה בווידאו. נמשיך בדיונים בנושא". הנציבות האירופית מסרה כי היא ההחלטה על ההשעיה עשויה להגיע כבר ביום חמישי הקרוב, והיא עשויה להימשך 60 יום.
 
כמו כן, החברה יכולה להיכנס משום שלא מסרה מידע בנוגע לאפליקציית הבת החדשה שלה, בנוסף לדוח הערכת סיכונים המתאר את הצעדים שהחברה נקטה בשביל למזער נזקי התמכרות. אי מסירת הדוח עשויה לגרור לקנסות של עד 1% מההכנסות השנתיות של טיקטוק, ו"עונשים תקופתיים" של עד 5% מההכנסה היומית הממוצעת של החברה. "עד כה זה לא היה נחוץ, כי חברות שביקשו מהן לספק לנו את המידע המדובר – עשו זאת. הפעם, לא קיבלנו את המידע שדרשנו", מסרו מהנציבות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה