דיגיטל וטק

אפל מסתבכת עם ממשל ביידן: תביעת הענק יוצאת לדרך

משרד המשפטים האמריקאי יוצא נגד אפל: ממשל ביידן מתכנן להגיש תביעה כנגד אפל, בגין הפרת חוקי הגבלים עסקיים מניעת גישה לחומרה וליכולות התוכנה של האייפון ליריבים
מערכת ice | 
תביעה כנגד אפל (צילום shutterstock, ויקיפדיה/ vecteezy , ACC District)
לאחר שהאיחוד האירופי, זכה במאבק המשפטי שלו נגד אפל, במסגרת חוק השווקים הדיגיטליים (DMA). כעת גם ארה"ב החליטה לצאת במהלך דומה. משרד המשפטים של ארה"ב, מתכנן להגיש תביעה כנד ענקית הטכנולוגיה אפל, בגין הפרת חוקי הגבלים עסקיים בשל העובדה שהיא מונעת מיריבים גישה לחומרה וליכולות התוכנה של האייפון.
לפי פרטים שדווחו לראשונה בבלומברג, ככול הנראה שמשרד המשפטים יגיש את התביעה כבר היום (חמישי). במידה והכל ילך כפי שמשרד המשפטים מתכנן, אפל תאלף לאפשר התקנת אפליקציות גם שלא דרך ה-App Store (חנות האפליקציות שלה). 
כזכור, זוהי לא הפעם הראשונה שממשל ביידן יוצא נגד אפל בפרט וכנגד ענקיות הטכנולוגיה כשהתביעה הנוכחית מצטרפת לאלו שהוגשו נגד מטא וגוגל. על ידי המהלכים הללו ביידן, למעשה שואף לשבור את המונופול של החברות הללו. התביעה שהתנהלה כנגד גוגל, התמקדה בטענה שהחברה ניצלה לרעה את שליטתה בתחום החיפוש על מנת לפגוע בפעילות המתחרות. ובמקביל התביעה נגד מטא, עלולה לגרום לה להיפרד מווטסאפ ומאינסטגרם.
במקביל, אפל עלולה לעמוד בקרוב תחת חקירה רחבה באיחוד לפי ה-DMA, אחרי שיריבים טענו שהשינויים שעשתה אפל בפעילות האפסטור לקראת כניסת החוק לתוקף יביאו כנראה לעלייה בתעריפים שמשלמים מפתחים. עבירה על החקיקה החדשה יכולה להביא לקנס של עד 10% מההכנסות העולמיות של החברה ועד 20% מההכנסות לעבריינים חוזרים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה