מכפיל מכירות: למה המדד הזה חשוב?

מכפיל מכירות (Price-to-Sales Ratio) הוא מדד פיננסי המשווה בין שווי השוק של חברה לבין סך ההכנסות (המכירות) שלה
מערכת ice | 
מכפיל מכירות, מסייע למשקיעים להעריך את שווי המניה ביחס להכנסות החברה, במיוחד בחברות שעדיין אינן רווחיות.
נוסחת החישוב:
מכפיל מכירות = שווי שוק ÷ סך ההכנסות
דוגמה:
אם שווי השוק של חברה הוא 500 מיליון ש"ח, והכנסותיה השנתיות הן 100 מיליון ש"ח, מכפיל המכירות יהיה 5. כלומר, המשקיע משלם 5 ש"ח עבור כל ש"ח של הכנסות שהחברה מייצרת.
חשיבות:
הערכת שווי:
מכפיל מכירות נמוך עשוי להצביע על תמחור חסר, בעוד שמכפיל גבוה עשוי להצביע על תמחור יתר.
השוואה בין חברות: המדד מאפשר להשוות בין חברות באותו ענף, במיוחד כאשר הן אינן רווחיות, כדי לזהות הזדמנויות השקעה.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה