מכפיל מכירות: למה המדד הזה חשוב?
מכפיל מכירות (Price-to-Sales Ratio) הוא מדד פיננסי המשווה בין שווי השוק של חברה לבין סך ההכנסות (המכירות) שלה
מכפיל מכירות, מסייע למשקיעים להעריך את שווי המניה ביחס להכנסות החברה, במיוחד בחברות שעדיין אינן רווחיות.
נוסחת החישוב:
מכפיל מכירות = שווי שוק ÷ סך ההכנסות
מכפיל מכירות = שווי שוק ÷ סך ההכנסות
דוגמה:
אם שווי השוק של חברה הוא 500 מיליון ש"ח, והכנסותיה השנתיות הן 100 מיליון ש"ח, מכפיל המכירות יהיה 5. כלומר, המשקיע משלם 5 ש"ח עבור כל ש"ח של הכנסות שהחברה מייצרת.
אם שווי השוק של חברה הוא 500 מיליון ש"ח, והכנסותיה השנתיות הן 100 מיליון ש"ח, מכפיל המכירות יהיה 5. כלומר, המשקיע משלם 5 ש"ח עבור כל ש"ח של הכנסות שהחברה מייצרת.
חשיבות:
הערכת שווי: מכפיל מכירות נמוך עשוי להצביע על תמחור חסר, בעוד שמכפיל גבוה עשוי להצביע על תמחור יתר.
השוואה בין חברות: המדד מאפשר להשוות בין חברות באותו ענף, במיוחד כאשר הן אינן רווחיות, כדי לזהות הזדמנויות השקעה.
הערכת שווי: מכפיל מכירות נמוך עשוי להצביע על תמחור חסר, בעוד שמכפיל גבוה עשוי להצביע על תמחור יתר.
השוואה בין חברות: המדד מאפשר להשוות בין חברות באותו ענף, במיוחד כאשר הן אינן רווחיות, כדי לזהות הזדמנויות השקעה.
עוד ב-
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה