תרבות ופנאי

שינויים דרמטיים בפסטיבל הקולנוע: זה האיש שמונה למנהל האומנותי

סינמטק ירושלים הודיע על מינויו של אור סיגולי לתפקיד המנהל האמנותי החדש. סיגולי יחליף את אלעד סמורזיק שיזם במשך השנים מגוון תחרויות סרטים חדשות, טיפח את אירועי התעשייה של הפסטיבל, הרחיב את שיתופי הפעולה הבינלאומיים והגדיל את כמות הסרטים המוקרנים בו

מערכת ice | 
עולם התרבות-אילוסטרציה (צילום unsplash, vecteezy)
אלעד סמורזיק, המנהל האמנותי של פסטיבל הקולנוע ירושלים, החליט לסיים השנה את תפקידו. סמורזיק קיבל את המושכות לניהול האמנותי של הפסטיבל בסוף שנת 2013 בתקופה לא פשוטה כלכלית בסינמטק ירושלים. הוא ניהל אמנותית עשר מהדורות של הפסטיבל המסורתי, משנת 2014 ועד 2023. 
בין היתר, סמורזיק יזם מגוון תחרויות סרטים חדשות, טיפח את אירועי התעשייה של הפסטיבל, הרחיב את שיתופי הפעולה הבינלאומיים והגדיל את כמות הסרטים המוקרנים בו. בתקופת פעילותו, מספר הצופים בפסטיבל עלה לכ-70 אלף מדי שנה, וסך הפרסים המחולקים בפסטיבל הגיע לשיא של מיליון שקלים.
במשך שנותיו בפסטיבל, התארחו מאות במאים ואנשי קולנוע מרחבי העולם, בהם הלן מירן, אוליבר סטון, קלייר דני, האחים דארדן, רובן אוסטלונד, פבל פבליקובסקי, לורי אנדרסון, שרלוט גינסבורג, קוונטין טרנטינו ופארק צ׳אן-ווק. לאחר תהליך ממושך, מנכ"ל הסינמטק והועד המנהל בחרו באור סיגולי כמנהל האמנותי החדש. סיגולי וסמורזיק יעבדו במשותף על המהדורה הקרובה של הפסטיבל.
בפסטיבל, שנערך מדי שנה בחודש יולי, נוהגים לבקר מדי שנה כ-70 אלף חובבי קולנוע ותרבות מהארץ ומהעולם, ומוזמנים אליו אנשי קולנוע מישראל ומחו"ל, בהם שחקנים, במאים, מפיקים, מנהלי פסטיבלים, מנהלי קרנות קולנוע ועוד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה