תרבות ופנאי

אביתר בנאי עם אלבום חדש: לאילו אמנים ערך מחווה?

אחד האמנים האהובים שיש לנו במדינה, אביתר בנאי, משחרר הבוקר (שני), אלבום חדש.

אך זה לא אלבום רגיל, האלבום כולו מורכב מקאברים לשירים שכולנו מכירים

מערכת ice |  2
אביתר בנאי (צילום פלאש90)
אחד האמנים הפעילים בארץ בתקופת המלחמה הוא אביתר בנאי והוא מתבלט בזכות כמה דברים: שירו "אבא", נהפך לאחד השירים היותר מזוהים עם התקופה וחזר להיות להיט למרות שיצא לפני כ-14 שנה, כשהמאזינים טוענים שהוא "קיבל שמשמעות שונה".
בנאי גם דואג להופיע לחיילים בבסיסים ולקיים מדי פעם מפגשים ב-Zoom יחד עם עוקביו בהם הוא לימד נגינה, ניגן ושר יחד איתם, בפוסט באינסטגרם שלו הוא משתף שאת הקאברים מהאלבום ניגן באותם מפגשים.
אביתר מוציא הבוקר את אלבומו השמיני, "עוגן במים", אך באלבום אין שירים מקוריים שלו, מלבד מספר קטעי מעבר הנמצאים לאורך כל האלבום בהם הוא מדבר על התקופה הזו. לדוגמא, כך הוא פותח את האלבום, עם קטע של 40 שניות בו הוא אומר: "אחרי המלחמה נתקע בשופר תרועת ניצחון, נרקוד עם דגלים, הכל מההתחלה, לזכר החגים שנשכחו מוטלים בצידי הדרך לצד בנינו ובנותינו"

לאחר מכן הוא ממשיך עם ביצוע משלו לשיר של בן דודו אהוד בנאי "אל תפחד". כמובן שאביתר לא יפספס הזדמנות גם לערוך מחווה לאחיו מאיר בנאי ז"ל, עם ביצוע משלו בהמשך האלבום לשירו "מחפש את הכיוון".
לרשימה המכובדת הזו של האמנים שאביתר מבצע את השירים שלהם הצטרפו גם: יצחק קלפטר, ארז לב ארי, יהודית רביץ, החברים של נטאשה, אתי אנקרי, ארז הלוי ושלמה גרוניך. בהמשך בקטע המעבר "בוגונוויליה" הוא משתף בסיפור שחברו הנמצא בעזה סיפר לו.
באינסטגרם, אביתר כתב שהיה אמור להתחיל להקליט אלבום עם שירים מקוריים ב-8 לאוקטובר, אך ב-7 "זה קיבל ביטול חזק". עוד הוסיף על סגנון האלבום: "הבקשה שלי להנציח את הביצועים האלה היא לא רק כדי לקשור את עצמי ולהתפייס עם שיריי נעוריי, אלא, ואולי בעיקר, כדי לזכור דרכם איך אפשר לצמוח מתוך אסון, איך בעת כזו צריך ואפשר להטות את החיים אל הטוב, אל הנחמה ואל המנגינה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    האמן האהוב עליי
    אורי 12/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל פעם מצליח לגעת בי ישר במעמקי הלב. הוא פשוט יודע, מדהים
    סגור
  • 1.
    כתבה מקסימה לאלבום מופלא??
    ורד 12/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תודה על זה ????
    סגור