תרבות ופנאי

החיילת שריגשה מדינה שלמה - תקבל מלגה לרימון

אושר בניסו עלתה לכותרות כשהתפרסמה בסרטון מחמם לב ברשתות החברתיות. הלוחמת שרה עם הזמר דויד ברוזה, שיצא לשמח את כוחות הביטחון בבסיסי צה"ל במהלך מלחמת ישראל בחמאס. בזכות קולה המרשים, תזכה בתום שירותה לסבסוד לימודים גבוהים בבית הספר הוותיק למוזיקה
מערכת ice |  2
דויד ברוזה, אושר בניסו (צילום shutterstock, פלאש 90/ אבשלום ששוני, חיים גולדברג)
מרגש עד דמעות: "קפה לנוער" הוא מרכז נוער הפועל ברשת המרכזים הקהילתיים דרום העיר נתניה, מבית החברה למתנ"סים, בו לומדים ומתחנכים עשרות בני נוער. במהלך כל שנה עוברים החניכים קורסים והרצאות מגוונות על מנת להעשיר את הידע ולתמוך בהם. אחד מהקורסים הבולטים בו מתמקד המרכז הוא קורס המד"צים, במסגרתו לומדים החניכים מיומנויות הנחיה והדרכה בדגש על טיפוח מנהיגות צעירה ומקומית שתפעל למען ובשביל הקהילה.
בתום הקורס בני הנוער משתלבים כעוזרי מדריכים ומדריכים בקייטנות הקיץ של הרשת. המרכז מיועד לבני נוער בכיתות ז' עד י"ב. ליאת אריה, מנכ"לית רשת המרכזים הקהילתיים בדרום נתניה מספרת: "מרכז 'קפה לנוער' הוא בעצם סוג של בית נוסף לנוער, שבו הם מרגישים בנוח ויכולים לדבר ולהתבטא בחופשיות ככל הניתן עם המדריכים ועם שאר בני הנוער".

"במסגרת מגוון הפעילויות המתקיימות בו בית זה מאפשר לכל נער ונערה להביא לידי ביטוי את הכישרונות והיכולות שלהם. במקביל מטרת המרכז לטפח ולהעצים דור מנהיגים צעירים שיובילו בקהילות ויסייעו לחיזוק החוסן הקהילתי", מוסיפה אריה. אחת מבוגרות קפה לנוער, שהספיקה להתגייס לאחרונה, היא אושר בניסו. בשבוע שעבר, במסגרת מבצע "חרבות ברזל", ביקר הזמר דיויד ברוזה חיילים ברחבי הארץ ופגש גם את אושר. יחד הם שרו באנגלית את השיר "יש לך חבר" והסרטון שצולם הפך ויראלי ברשת החברתית. בעקבות קולה המיוחד, החליטו בביה"ס למוסיקה רימון להעניק לה מלגה ללימודים על סך 90 אלף שקל.
 
@haimetgar01 #חייםאתגר ♬ צליל מקורי - haimetgar
חן פדלון, מנהלת תחום הנוער ברשת, נזכרת בכישרון של אושר: "מגיל קטן החלום שלה היה להיות זמרת, היא הייתה חלק מלהקת 'קול הגוונים' במרכז הקהילתי קריית נורדאו שם למדה ופיתחה את היכולת הווקאלית שלה. צוות 'קפה לנוער' ורשת המרכזים הקהילתיים בדרום העיר נתניה שמחים על ההזדמנות שניתנה לאושר ומלווים אותה בכל צעד וצעד. אנו נמשיך במאמצים לגדל דור של יוצרים, נגנים וזמרים גם בעזרת מרכז המוזיקה החדש שנפתח אצלנו ברשת 'מפתח סול'. אין לנו ספק שאושר תצליח בגדול, אנחנו מחכים לשמוע ממנה ומקווים שגם אתם!".

אושר בניסו (צילום: פרטי)
אושר, מה זה קפה לנוער עבורך?
"קפה לנוער בשבילי הוא בית, התחלתי להגיע לקפה בגיל 13. תמיד שימח אותי להגיע אחרי בית ספר לקפה עם כל החברים, לעבור תכנים מעצימים כמו  קורס מדריכים צעירים, התנדבויות בקהילה, הכנות לצה"ל ועוד הרבה קורסים משמעותיים להמשך החיים הבוגרים שלנו. המרכז נתן לי המון כלים משמעותיים לחיים, חינך ולימד אותי המון ובעצם עיצב את הדמות שאני כיום".
 
את מצליחה לשמור קשר עם המרכז גם היום?
"גם כשעזבתי את המרכז בגלל שהתגייסתי, אני יודעת שלא משנה מתי או מה אני אצטרך, המקום תמיד יהיה פתוח בשבילי ויעזור לי בכל מה שאצטרך, אנחנו משפחה. בכל שנה בערב יום הזיכרון, משפחת קפה לנוער מקיימת טקס מרגש לזכרו של החניך אבי עזרא ז״ל. זה הטקס הכי משמעותי בשבילי בגלל שתמיד הייתי מקריאה טקסטים/שרה בטקס אבל כיום, כשאני עומדת על הבמה עם המדים ושרה, זה גורם לי לתחושת גאווה וכוח שאני חלק מהמרכז המדהים הזה".
בימים אלה קפה לנוער משמש כחמ"ל מתנדבים, שבו מתקבלות פניות של אנשים שרוצים לסייע, אנשים שצריכים סיוע ומקשרים בניהם. זאת על מנת לתת מענה כמה שיותר גדול לתושבי העיר ולשכונות דרום העיר בפרט בזמנים קשים אלה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    קול נפלא
    סיגל 10/2023/24
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מקווה לשמוע הרבה משירתה בהמשך
    סגור
  • זמרת
    יעל 10/2023/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל הכבוד נהנתי לשמוע אותך שרה.שמרי על עצמך.בהצלחה.
    סגור