תרבות ופנאי

מיליוני דולרים לשחקנים השובתים: התורמים הנוצצים נחשפים

14 מפורסמים בעלי שם גדול תרמו לפחות מיליון דולר לתוכנית הסיוע הפיננסי לשעת חירום של SAG-AFTRA, בזמן ששחקנים ממשיכים לשבות למען פיצוי הוגן יותר עבור עבודתם
שירה יום טוב |  1
לאונרדו דיקפריו (צילום shutterstock)
לפחות שבעה שחקנים המועמדים לפרס האוסקר ועוד כמה שחקנים תרמו סכום כסף משמעותי כדי לתמוך בשחקנים מתקשים ללא עבודה בתוך השביתות, כפי שדווח על ידי IndieWire. הרשימה כוללת את ליאונרדו דיקפריו, אופרה ווינפרי, מריל סטריפ, ארנולד שוורצנגר, ג'וליה רוברטס, ניקול קידמן ודוויין ג'ונסון. גם כמה זוגות מפורסמים תרמו, כולל ג'ניפר לופז ובן אפלק, יו ג'קמן ודבורה-לי פורנס, מאט ולוסיאנה דיימון, ריאן רנולדס ובלייק לייבלי וג'ורג' ואמל קלוני.
"אני זוכר את ימיי כמלצר, מנקה, קלדנית, אפילו את התקופה שלי בקו האבטלה. בפעולת השביתה הזו, אני בר מזל שאוכל לתמוך במי שייאבקו בפעולה ארוכה כדי לקיים נגד גוליית", אמרה סטריפ בהצהרה שהכריזה על תרומתה. "אנחנו נעמוד חזק יחד מול התאגידים החזקים האלה שנכונים עליהם. להוציא את האנושות, את כבוד האדם, אפילו את האדם מהמקצוע שלנו. אני הכי גאה בעמיתיי השחקנים שהציעו מיד לממן את תוכנית הסיוע הפיננסי לשעת חירום".
קלוני גם פרסם הצהרה שבה אמר שהוא מוכן לעזור לשחקנים להשיג עסקה הוגנת עם הברית של מפיקי הסרטים והטלוויזיה. הוא גם הודה לנשיא קרן SAG-AFTRA קורטני ב. ואנס על "שיצרה את המאמץ הזה על ידי שפיכת אור על האגרה האנושית המתרחשת כרגע, וכיצד אנחנו יכולים לעבוד יחד כדי להקל על חלק מהכאב והסבל".
קרן SAG-AFTRA, שנוסדה ב-1985, נפרדת מהאיגוד ומסייעת במתן הקלות כלכליות לחברי האיגוד שנאבקים להסתדר. הקרן מתחזקת על ידי הצגות של סרטים של חברי איגוד ושאלות ותשובות לאחר ההקרנה. תוכנית הסיוע הפיננסי לשעת חירום של הקרן גייסה למעלה מ-15 מיליון דולר בשלושת השבועות האחרונים.
כאשר SAG-AFTRA הכריזה על שביתה ב-13 ביולי, ואנס והמנכ"ל סייד ווילסון כתבו מכתב ל-2,700 מהשחקנים המרוויחים ביותר באיגוד כדי לבקש סיוע כספי לכמה מהשחקנים המרוויחים ביותר. בהתחשב בהכנסה השנתית הממוצעת של חברי SAG-AFTRA היא $26,000, השבתת כמעט כל ההפקות השפיעה על הרבה אנשים בקצה התחתון. במהלך מגיפת COVID-19, קרן SAG-AFTRA פרסמה מכתב דומה.
השביתה עולה בקנה אחד עם השביתה של Guild of America (WGA), שהחלה ב-2 במאי. המוקד העיקרי של השביתות מתמקד בשאריות של מדיה זורמת ושימוש נצלני ב-AI, שלוקח עבודה מאנשים אמיתיים.
כפי שניסח זאת שחקן Breaking Bad, בריאן קרנסטון, במהלך נאום בחודש שעבר, מנכ"לים כמו בוב איגר של חברת וולט דיסני ממשיכים להרוויח באופן לא הוגן מיליונים על מיליונים מעבודתם של אחרים. "אני יודע, אדוני, שאתה מסתכל דרך דברים דרך עדשה אחרת," אמר קרנסטון. "אנחנו לא מצפים שתבינו מי אנחנו אבל אנחנו מבקשים מכם לשמוע אותנו, ומעבר לזה תקשיבו לנו כשאנחנו אומרים לכם שלא ייקחו את העבודה שלנו וימסרו לרובוטים. לא יהיה לנו אתכם לקחת מאיתנו את הזכות לעבוד ולהתפרנס בכבוד. ולבסוף, והכי חשוב, לא נאפשר לך לקחת את הכבוד שלנו. אנחנו איחוד כל הדרך, עד הסוף".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זה קרה בגלל הדיקטטורה שעבר החוק עילת הסבירות
    יניב 08/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה קורה בגלל שנוצר דיקטטורה
    סגור