תרבות ופנאי

בשורה לילדים: זה הפודקאסט החדש שהושק היום

כאן תאגיד השידור הישראלי החל בהשקה של מקבץ חדש של הסכתים איכותיים וחדשניים לילדים במגוון נושאים: היסטוריה, ספרות, תנ"ך, מדע ועוד, הבוקר מכריזים בתאגיד על שחרור פודקאסט נוסף לילדים שבחופש
מערכת ice | 
לוויינים (צילום pixabay)
בכאן הסכתים משיקים היום (שני) פודקאסט מדעי חדש לילדים. הפוסקאסט, ״סוכן חלל״ 
יעסוק בשאלות - מה קרה לאסטרונאוט שכמעט טבע בחלל? למה חליפת חלל עולה 22 מיליון דולר, ומה כדאי לכם לעשות (כלומר, לא לעשות) אם אי פעם ייצא לכם להיפלט ערומים מהחללית?
בפרק ראשון של "סוכן חלל", בר חיון מנגיש לילדים את עולם האסטרונומיה. מתחנת החלל שלו הוא בודק למה יש חורים שחורים או מהי גלקסיה. חיון הוא כותב, מרצה לספרות וגם עובד בסוכנות החלל הישראלית בהנגשת אסטרונומיה למורים, מחנכים ולקהל הרחב.
כאן תאגיד השידור הישראלי החל בהשקה של מקבץ חדש של הסכתים איכותיים וחדשניים לילדים במגוון נושאים: היסטוריה, ספרות, תנ"ך, מדע ועוד.
בין ההסכתים החדשים שיושקו:
סיפורי מעשיות - סדרת סיפורים קוליים (תסכיתים) בת תשעה פרקים המבוססים על סיפורי עם בעיבוד מקומי ועכשווי. את ההסכת מובילה רונית חכם ובין השאר יוכלו הילדים וההורים להחיות את הקסם של "הדייג ודג הזהב", "אלאדין" ועוד. הסיפורים מוגשים עם מוסיקה מקורית מבית היוצר של ההרכב הירושלמי "אקוט" -  ענבל ג'משיד וגלעד ואקנין וכן המספר השחקן אבי כהן. הרעיון העומד מאחורי הההסכת הוא להחיות את מסורת מספרי הסיפורים סביבם התכנסו במהלך הדורות, מאזינים מכל הגילים כדי לשמוע מעשיות ואגדות.
סוכן חלל - בר חיון מנגיש לילדים את עולם האסטרונומיה. מתחנת החלל שלו הוא בודק למה יש חורים שחורים או מהי גלקסיה. חיון הוא כותב, מרצה לספרות וגם עובד בסוכנות החלל הישראלית בהנגשת אסטרונומיה למורים, מחנכים ולקהל הרחב.
"דידי וירדן בפיג'מה" - ירדן בר כוכבא ודידי שחר, כוכבי הסכתי הילדים האהובים "ראש מלא סיפורים" ו"תנינה" חוזרים ל"כאן הסכתים" עם הסכת ילדים חדש. בכל פרק יספרו דידי וירדן סיפור ילדים ישראלי מוכר (וגם מוכר פחות). ההסכת יכלול גם שירים וביצועיים מקוריים.
ספריית פיג'מה היא פרוייקט של קרן גרינספון ישראל – והיא גרסה ישראלית של הפרוייקט האמריקאי PJ LIBRARY. התוכנית מעניקה ספרים למאות אלפי ילדים וילדות מגיל המעון עד כתה ב והיא מעודדת קריאה, אהבת ספרים ותומכת בסופרים ישראליים. כ-100 ספרים יצאו כבר בספריית פיג'מה בין השאר של אפרים סידון, נעמי שמר, עודד בורלא, רונית חכם, שהם סמית, דתיה בן דור, ג'קי לוי, שלמה תנאי, לאה נאור, לאה גולדברג, רות קלדרון ועוד.
ל"ראש מלא סיפורים" האזינו עד היום למעלה ממיליון מאזינים. "תנינה" זכתה לכ-550,000 האזנות עד כה.
בנוסף יעלו העונות החדשות של הסכתי היסטוריה לילדים - ההסכת הוותיק והאהוב של יובל מלחי, שמביא את הסיפורים הגדולים (והגדולים פחות) בהיסטוריה עם פרקים חדשים. עד כה כבר האזינו יותר מ-5 מיליון להסכת.
גורי כיס - הגרסה של חיות כיס לכל המשפחה. שאול אמסטדמסקי וצליל אברהם עונים לשאלות של ילדים בנושאי כלכלה.
המעבדה לילדות ולילדים - רונה גרשון-תלמי יוצאת למסע מחקר עם אנשי אקדמיה בעקבות שאלות של ילדים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה