תרבות ופנאי

עדן בן זקן כבשה את היכל מנורה בהופעה מושלמת

בחירות נכונות, ניהול נכון והרבה תקרות זכוכית שנשברו בדרך: באמצעות הופעה מהוקצעת, מהודקת ובעיקר מרגשת ושמחה, עדן בן זקן שילבה קרוב לשעתיים את כל להיטי הענק שלה שהפכו מזמן לפסקול של המוזיקה הישראלית הים תיכונית
אביב עגיב | 
עדן בן זקן (צילום שרית הפקות)
עדן בן זקן הבליחה לחיינו לפני עשור באודישן בלתי נשכח ומאז זה היה ברור שהיא כאן כדי להישאר. השבוע, כשהיא חגגה עשור של עשייה מוזיקלית בהיכל מנורה, באחת ההופעות המושקעות שנראו כאן, היא הוכיחה מעל כל ספק שהיא אחת הגדולות שנראו פה. מסקרן יהיה לדעת איך ישפיע העשור הבא על הקריירה שלה. 
אתחיל בגילוי נאות קטן – לפני כ-7 שנים הייתי בהופעה של עדן בן זקן. זה היה זמן קצר יחסית אחר האלבום הראשון  שלה , ובן זקן הייתה בתקופה הזו מוכרת , אבל לא בממדים שהיא היום. ההופעה הייתה מהנה, אבל משהו שם הרגיש לי לא תפור עד הסוף. זה היה שילוב חינני של חוסר ניסיון לצד הבמה הגדולה שקצת "בלעה" אותה והתחושה הייתה שיש פוטנציאל אבל יש דרך לעבור. 
לאורך השנים יצא לי לפקוד באופן ספורדי את ההופעות שלה ומפעם לפעם ראיתי את ההתקדמות וההתמקצעות שלה מהופעה להופעה. השבוע, כמה שנים אחרי אותה הופעה, כשבאמתחה להיטי ענק ותארים כמו זמרת השנה ברציפות וכמובן זמרת העשור – בן זקן הוכיחה מעל כל במה (ובמקרה הזה מעל הבמה של  היכל מנורה) שהיא אחת הזמרת גדולות והחשובות של המוזיקה הישראלית בכלל והים תיכונית בפרט. 
באמצעות הופעה מהוקצעת, מהודקת ובעיקר מרגשת ושמחה, היא שילבה קרוב לשעתיים את כל להיטי הענק שלה שהפכו מזמן לפסקול של המוזיקה הישראלית הים תיכונית. כל זה כשצי של נגנים סביבה ובמופע 360 (!) היא ירתה בזה אחר זה את מגוון הלהיטים החזקים ביותר שלה. 
היא ריגשה, שימחה ובעיקר הצליחה להיכנס עמוק ללב. 360 הוא סיבוב ההופעות של U2  שמחזיק בתואר סיבוב ההופעות המכניס ביותר בכל הזמנים. הוא אומץ מאז בקרב אומני על שניכסו לעצמם את האלמנט המספרי הזה שמעיד על עוצמה ופופולריות. בן זקן היא הזמרת האשה הראשונה שעושה הופעה מעל במה כזו ואפקט ההעצמה הזה נתן למופע את הרוח הגבית שלו.  מעל כל זה, בן זקן השתחילה את הקריירה שלה כילדה שהגיעה מקריית שמונה עם אוברול מפורסם –הייתה יכולה להיבלע בתהום הנשייה של המוזיקה הישראלית אך בזכות ניהול נכון ובחירות מדויקות היא הצליחה לשבור את כל תקרות הזכוכית , לייצר להיטי ענק ובעיקר לגעת בלב של הישראלים. 
לאורך כל ההופעה הסופר משוקעת שכללה וידאו ארט עשיר , תאורה וכאמור שורה ארוכה של רקדנים, בן זקן סיפקה גם סיפקה את הסחורה והפגיזה עם להיטי ענק: מ"מנגינה" , "הייתי חוזרת " "כינורות" ועוד שורה ארוכה של בלדות מרגשות שמראות את העוצמות של הקול שלה ועד שירים קצביים וכיפיים : "תזיזו"  , אנא מג'נונה , חמסה , מועבט ועוד שורה ארוכה. הרפרטואר של בן זקן מוכיח שהיא זמרת ורסטילית שיכולה לשלב בין בלדות בוגרות ונוגות לבין שירים שמחים עם טקסטים חצופים. המודעות שלה מוכיחה שהבחירות המוזיקליות שלה גם מצליחות לגעת בכל הקהלים וגם לבחור מתי לעשות מוזיקה בוגרת ורצינית ומוזיקה יותר קלילה וחצופה בהתאם לרוח הזמן. פלח הגילאים שפקד את ההופעה שלה מוכיח שבן זקן קולעת לטעם הרחב המשותף.
כיאה להופעת עשור- בן זקן אירחה תותחים כבדים גם כן על הבמה : מ עדן חסון שביחד ביצעו את הלהיט "פילטרים יפים" ומסטטיק שהקפיץ את כל הקהל עם "הפשע המושלם" ועד נתן גושן ששר ביחד איתה את "ימים מאושרים" .  חברה הטוב, אייל גולן שבעבר דיברה על הקשר ביניהם ביצע איתה את הקלאסיקה שלו "צליל מיתר" ואת שירם המשותף "אלף כוכבים".  הקאדר הזה מוכיח גם את חוזקה של בן זקן כאשיה החשובה במוזיקה הישראלית וגם מוכיח שבגזרת שיתופי הפעולה היא יודעת לעשות בחירות נבונות וחכמות – לראיה, כל אחד מהשירים האלה היה להיט בשעתו. ברגע השיא והמרגש היא העלתה לבמה את בנה מישל בזמן ששרה את "חיים שלי" – אחד משירי החופות המושמעים ביותר בשנים האחרונות.
עדן בן זקן סוגרת עשור מוצלח מאוד וממוצבת כזמרת המובילה ביותר בישראל - כמעט בלי תחרות. היא הצליחה לשמור על ניהול קריירה נכון, תדמית נקייה , להימנע משערוריית ציבוריות ובעיקר להציג חיבור ונגישות לקהל שלה כשהיא משלבת בהצלחה בין תדמית הילדה מהשכונה לעובדה שמעבר להיותה זמרת היא גם אשת עסקים מצליחה ועשירה מאוד (שיהיה לבריאות כמובן). 
מעניין יהיה לדעת לאילו כיוונים תמשוך בן זקן את הקריירה שלה בעשור הקרוב ובעיקר את הבחירות המוזיקליות שלה. הימור שלי ההופעה  הבאה תהיה בפארק הירקון והערכה שלי – זה יהיה הרבה פחות מעשור.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה