תרבות ופנאי

ליאור רז יזכה באוסקר? כוכב פאודה לוהק לסרט שובר קופות

גאווה ישראלית: השחקן והתסריטאי שקנה לו שם עולמי יככב בסרט ההמשך ל"גלדיאטור", שהיה אחד הסרטים המצליחים אי פעם. את הסרט יביים רידלי סקוט ולצד ליאור רז ישחקו דרק ג'קובי, דנזל וושינגטון, פול מסקל ופדרו פסקל
מערכת ice |  1
ליאור רז (צילום אור גפן)
עדיין לוחם, אבל קצת אחרת: השחקן ויוצר "פאודה" ליאור רז לוהק להשתתף בסרט "גלדיאטור 2", סרט המשך לשובר הקופות המצליח משנת 2000 בבימויו של רידלי סקוט (שיביים גם את הסרט השני) בו כיכבו אז ראסל קרואו וחואקין פיניקס. הסרט זכה בחמישה פרסי אוסקר כולל השחקן הראשי והסרט הטוב ביותר, ובשני פרסי גלובוס הזהב, וגם הניב רווחים של למעלה מ-460 מיליון דולר.
עלילת הסרט הראשון מתרחשת ברומא, במהלך המאה ה-2. רז צפוי לשחק בסרט בין היתר לצד דנזל וושינגטון, פול מסקל, פדרו פסקל, ג'וזף קווין, מיי קאלמאוויי ומאט לוקאס. מי ששיחקו בסרט הראשון וימשיכו גם לסרט השני הם קוני נילסן ודרק ג'קובי, שישובו לגלם את דמויותיהם המקוריות. עדיין לא פורסם איזה תפקיד יגלם ליאור רז, וגם לא מה יהיה שם הסרט החדש.

בסוף השבוע עלתה ב-yes הסדרה החדשה של יוצרי פאודה, "רוחות הרפאים של ביירות" - מיני סדרה בת ארבעה פרקים של רשת Showtime האמריקנית, העוסקת בסיפור חייו של אדריכל הטרור עימאד מוראנייה, אחד המחבלים הגדולים ביותר שיצאו מלבנון. מוראנייה היה ראש הזרוע הצבאית של החיזבאללה, וחוסל בפיצוץ מכוניתו ב-2008.
מאחורי הסדרה עומדים אבי יששכרוף וליאור רז, ומככבים בה שניים מכוכבי "פאודה" לשעבר - אמיר ח'ורי יגלם את מוראנייה הצעיר והישאם סולימאן הזכור מתפקידו כ"אבו אחמד" בעונה הראשונה, יגלם את מוראנייה בבגרותו.
הסדרה מציגה את סיפורו של מוראנייה משתי נקודות ראייה – הלבנונית והאמריקנית – לאורך שנים רבות, החל מהתחלתו בגיל 21 במעוזים השיעים בדרום ביירות ועד שהפך לאשף קונספט המחבלים המתאבדים. הסדרה משלבת ראיונות "ראשים מדברים" בשיתוף האנשים האמיתיים שהיו במוקד האירועים, סוכני CIA ומוסד בולטים, שיאירו נקודות על משחקי החתול והעכבר עם מוראנייה ותהפוכות שנות השמונים בביירות.
בתפקידים הראשיים: כוכב הניינטיז דרמונט מולרוני ("החתונה של החבר שלי") אשר מגלם סוכן CIA המוצב בשנות השמונים בביירות ומשוכנע שיצליח להשכין שלום אזורי, ואילו את סוכנת ה-CIA לנה אסריין תגלם דינה שיהאבי ("ג'ק ראיין") שלוכדת ב-2007 עריק אירני ומצליחה לשכנע אותו לספר את סיפורו של מוראנייה מההתחלה. כך נפרס בפנינו סיפורו של הארכי מחבל.
יש בסדרה גם תפקידים לשחקנים ישראליים, כולל כוכבת "מלכת היופי של ירושלים" יובל שרף (שתגלם דמות בשם שרה), יעקב זדה דניאל ("פאודה", "אלף") ומיכאל מושונוב, לצידם משחקים גם כוכב "הומלנד" ו"טהרן" נוויד נגהבאן, השחקן האמריקאי גרט דילהאנט ("לגדל את הופ", "12 שנות עבדות") והשחקן הבריטי עידו גולדברג ("וידוייה הסודיים של זונת צמרת"). הבמאי הדוקומנטרי גרג ברקר ("המצוד: ללכוד את בן-לאדן") מביים את כל ארבעת פרקי הסדרה והוא גם אחד ממפיקיה לצד דניאל דרייפוס ("במערב אין כל חדש").
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רגע רגע תנו לי רגע
    ושוב פעם חחחחחחחחחחח 05/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חחחחחחחחחחחחחחחח
    סגור