תרבות ופנאי

סרט על חייו של דוד לוי יעלה בהוט. מי הגיע לפרמיירה?

"דוד מלך ישראל השנייה", סרט הדוקו של חייו של שר החוץ לשעבר דוד לוי, יוקרן בהוט ואתמול נערכה הפרמיירה בסינמטק בתל אביב בהשתתפות מאות מוזמנים
מערכת ice |  3
אורלי לוי אבקסיס וחיים סלוצקי (צילום אור גפן)
הפרמיירה החגיגית להקרנת הדוקו של הסרט "דוד מלך ישראל השנייה" על חייו של הפוליטיקאי דוד לוי, שישודר ב-HOT8, התקיימה אמש (שלישי) בסינמטק בתל-אביב.  באירוע השתתפו מאות מוזמנים, בהם בני משפחתו של לוי וידוענים רבים.
בין המשתתפים בפרמיירה: אלון אולארצ'יק ואשתו דיאנה בהופעה נדירה, אהוד אולמרט ואשתו עליזה, רוני קובן, השרה לשעבר והבת אורלי לוי-אבקסיס, רינת קליין, המפיק חיים סלוצקי עם שותפתו דרי שי ועוד.

את הסרט יצרו אמיר בן דוד ורובי אלמליח והפיק יואב לשם. הסרט מביא את הקונפליקטים, הדילמות, הסערות והמאבקים שליוו את דוד לוי (85) לאורך חייו. מילדותו ברבאט שבמרוקו, דרך הגעתו למעברת בית שאן והפיכתו למנהיג פועלים בעיר, ועד לקריירה הפוליטית המרשימה בה כיהן כחבר כנסת וכשר בכיר בממשלות ישראל.
בתקציר הסרט נכתב: "אי אפשר להבין את ישראל בלי להבין את סיפור חייו של דוד לוי. כל המתחים שמעצבים את הזהות הישראלית: פריפריה מרכז, אשכנזים ומזרחים, ישראל ״הראשונה״ ו״השניה״. נמצאים בסיפור חייו של האיש שהיה מלך ישראל אבל לא הצליח להיות ראש ממשלה. אחרי כ-15 שנה של שתיקה תקשורתית כמעט מוחלטת דוד לוי עורך מול המצלמה את חשבון הנפש של חייו. חשבון נפש של פוליטיקאי ומדינאי, שסיפור חייו הוא במידה רבה הסיפור המשמעותי והמרכזי של מדינת ישראל בעשורים האחרונים".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    דוד לוי הבכיין
    אלונה 01/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מעניין כמה שילמו לאשמדאי הבכיין בשביל שיכפיש את הליכוד ואת העומד בראשה. כתבתם שהאסיר לשעבר אהוד אולמרט, כן זה שהשתחרר כביכול מסיבות רפואיות, יגיע להקרנת הבכורה, הבנתי עם איזה דוד יש לנו עסק. יורקים על באר ששתו ממנה מים ??
    סגור
  • 2.
    דוד לוי
    אברהם 01/2023/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    דוד לוי אדם יקר שתרם המון לעם ישראל.בגלל שהוא ספרדי דוד לא קיבל את נשיאות ישראל וקיבל את הנשיאות ריבלין בקומבינה
    סגור
  • 1.
    מה שלום הבת שלך שגנבה את הקול שלי?
    המתבכיין 01/2023/19
    הגב לתגובה זו
    7 3
    הבת של דוד לוי גנבה את הקול שלי בבחירות, מעניין מי חינך אותה? ההוא האנאלפבית?
    סגור