תרבות ופנאי

וואן ריפבליק בהופעה ענקית: למה זכתה לציון מושלם ב-ice?

וואן ריפבליק חזרו בפעם השנייה לארץ להופעה חיה בלייב פארק בראשון לציון. לאחר מופע חימום קצר של נטע ברזילי, האם הלהקה הוותיקה הצליחה להפתיע קהל של 15 אלף צופים?
פטריסיה סולומון | 
וואן ריפאבליק (צילום פייסבוק/ one republic)
ביום שלישי האחרון הגיעה להקת וואן ריפבליק להופעה נוספת בארץ, לאחר מופע ראשון ומוצלח בפארק הירקון ב-2015. הפעם המיקום הנבחר היה הלייב פארק בראשון לציון, עם הופעת חימום של נטע ברזילי. למרות יום גשום וסוער, כ-15 אלף רכשי כרטיסים (ילדים, הורים, נוער ומבוגרים מכל קצוות הארץ) הגיעו למקום בהדרגה וזכו לראות את אחד המופעים החיים הטובים ביותר שהתקיימו בארץ בשנים האחרונות.
על פי ההערכות נטע ברזילי הייתה עתידה לעלות לבמה ב-20:15 בערך והלהקה ב-21:00, למרות שכמובן אף אחד לא ציפה שכך אכן יהיה. בהתאם, המקום היה חצי ריק לקראת עלייתה של נטע, אבל בתפנית אולי חסרת תקדים בסצנת ההופעות בארץ, נטע עלתה לבמה בדיוק בשעה הנקובה אך העניקה לקהל מופע חימום קצר למדיי - שהיה נחמד בעיקר בתור מוזיקת רקע לפעולות ההתארגנות של הקהל על השטח הבוצי בלייב פארק. ברזילי למרבה ההפתעה לא הוצגה בכלל על המסכים, היה קושי לשים אליה לב והיא סיימה במהרה את המופע בטענה שהגשם הוא האחראי לכך.

חצי שעה לאחר מכן ולא שנייה אחרי 21:00 וואן רפאבליק עלו לבמה. סולן הלהקה ראיין טדר תיקשר עם הקהל בצורה יוצאת דופן ביחס לשאר האומנים שמגיעים אלינו מחו״ל. הזמר המוביל הכריז כבר בהתחלה שמדובר בסיבוב הופעות קצר שמטרתו לציין את 15 שנות פעילות ללהקה ולכן הם יבצעו רק להיטים, שלא כמו אומנים אחרים, וזאת לשמחתו של הקהל הישראלי, שידע לשיר עם טדר כל שיר ושיר.
טדר גרם לקהל להרגיש כאילו הלהקה יצאה לסיבוב הופעות רק למענו וזאת בעזרת תזכורות רבות על אהבת הלהקה לארץ ישראל, הבעת תמיכה בישראלים בצל הסכסוך ולמרות הביקורות נגד הגעתם ארצה, ועד למספר משפטים בעברית שטדר התאמץ במיוחד ללמוד. למרות זאת יש לציין כי לאורך כל ההופעה טדר האמין שהוא בתל אביב - מה שהצחיק את הקהל כל פעם מחדש.
 
ראויה לציון היא ההפוגה שטדר עשה באמצע ההופעה על מנת לבצע סט של שירים שכתב עבור אומנים מוכרים, דוגמת "Halo" שכתב לביונסה, "Bleeding Love" שכתב לליאונה לואיס ונוספים. כל שיר כזה לווה בסיפור האישי שכנראה ידוע למעטים וטדר אף חשף שהוא היה בין הראשונים לגלות על הזוגיות של ביונסה וג׳יי זי. זמן קצר לאחר מכן, הלהקה הפתיעה את הקהל עם סרטון מצולם מראש של טום קרוז מהסט של הסרט השני של "אהבה בשחקים", עבורו הלהקה כתבה את שיר הנושא ושאותו היא כמובן ביצעה – למרבה ההפתעה בליווי של הקהל הישראלי שגם הפעם הכיר כמעט כל מילה.
מה שהייתה אמורה להיות הופעה נחמדה, גשומה ומהנה במידה בינונית הייתה בפועל, ולהפתעתי, אחת ההופעות הטובות ביותר שהייתי בהן בארץ. עם להיט אחר להיט, שבנו אט אט את האווירה המטורפת, עם הכבוד שהלהקה הראתה לקהל שלה ושצף הנוסטלגיה האדירה שהיא הביאה עמה היא הביאה לכך שהקהל יכל לצאת בתחושה של סיפוק והנאה רצופה מהרגע הראשון ועד הרגע האחרון, מבלי אפילו לזכור שהנעליים שלו מלאות בבוץ ושמחר בבוקר צריך לקום שוב לעבודה.
וואן ריפבליק | לייב פארק ראשון לציון | ציון: 10

שורה תחתונה: הופעה חיה ברמה גבוהה, של להקה שמכבדת את הקהל שלה ויודעת להעניק לו בדיוק מה שהוא רוצה לשמוע – דוגמא לכל אומן אחר בסבב הופעות בינלאומי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה