תרבות ופנאי

למה תושבי פינלנד מתבקשים לבלות פחות בסאונה?

בחורף הקרוב הפינים יצטרכו לקצר את זמן המקלחת ולבלות פחות זמן בסאונה בגלל משבר האנרגיה שנגרם מהמלחמה בין רוסיה לאוקראינה 
מערכת ice | 
סאונה (צילום pixabay)

הקמפיין העולמי של חיסכון באנרגיה הודיע השבוע שרוסיה הקטינה את אספקת הגז לפינלנד ולארצות אחרות באירופה, וכתוצאה מזה גרמה לעליית מחירים דרמתית בגז. כתוצאה מזה, ממשלת פינלנד הורתה לתושבים לעשות שינויים בסגנון החיים שלהם בחורף הקרוב. בין היתר תושבי פינלנד התבקשו לקצר את המקלחות ולבקר פחות בסאונות. 
 


הגזרה החדשה, ובמיוחד זאת הנוגעת לסאונות, היא בשורה לא קלה לתושבי פינלנד. 
סאונה היא לא רק תחביב נפוץ אלא ממש מסורת במדינה. על פי ההערכות יש 3 מיליון סאונות ל-5.5 מיליון אנשים שבהן האנשים מזיעים יחד בעירום בטמפרטורה של כ-85 מעלות צלזיוס. בימות החורף הקשים בפינלנד, הסאונה היא בגדר הצלה. בנוסף לסאונה ולמקלחות, הקמפיין העולמי גם יעודד את הפינים לבלות פחות זמן מול אמצעים אלקטרוניים, לסגור חימום בחניה ולהאט את הנהיגה ברכב כדי לחסוך בדלק. 
 


הקמפיין המכונה "מעלה אחת פחות", ייצא לדרך ב-10 באוקטובר, כך מסרה קטי לאקסו, דוברת חברת מוטיבה בבעלות המדינה. לאקסו הביעה תקווה שאנשים ייענו להמלצות מרצונם ויבינו את המצב שאנחנו נכנסים לחורף קשה. היא הוסיפה: "אולי אנשים לא צריכים להפעיל את הסאונה כל יום אלא רק פעם בשבוע".
 


זאת הפעם הראשונה שבו מופיע קמפיין לחסכון באנרגיה מאז משבר הנפט ב-1970.ב-2021 ענקית האנרגיה הרוסית גזפרום סיפקה כשני שליש מצריכת הגז בפינלנד, שהם רק 8 אחוזים מכלל השימוש באנרגיה במדינה. 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה