תרבות ופנאי

על פיהוקים וליקוקים: 10 עובדות לכבוד יום הכלב הבינלאומי

לכבוד ההולכים על ארבע, חברינו הטובים ביותר שחגגו אתמול את יום הכלב הבינלאומי, הנה כמה עובדות מעניינות שלא כל הבעלים יודעים

מערכת ice |  2
כלבה (צילום אלבום אישי)
אתמול (שישי) חגגו ברחבי העולם את יום הכלב הבינלאומי. לכבוד ההולכים על ארבע, אסף האתר "Business standard" מהודו מקבץ עובדות שיאירו את עיניכם ואולי גם ינפצו לכם כמה מיתוסים. הנה 10 עובדות שהרבה בעלים לא יודעים.
1. כלבים יכולים לחזות סערות, מחלות ואסונות: בעלי כלבים רבים מדווחים על התנהגות מוזרה של הכלב לפני סערה או רעידת אדמה. לפי הדיווחים הכלב הופך להיות אגרסיבי, מייל או מתחבא באזור מוגן.
2. שמיעה אבסולוטית: כלבים יכולים לשמוע תדרים שאף אחד אחר לא שומע. האוזניים שלהם ממוקמות היטב ועוזרות להם לקלוט יותר צלילים. יש אנשים שאומרים שהטיית הראש החמודה לא נועדה רק להקסים את הבעלים אלא גם עוזרת לחברינו הפרוותיים לזהות את מקור הצליל.
3. כלבים חולמים: כשכלבים מזיזים את הרגליים או רועדים מתוך שינה, זה קורה בגלל שהם חולמים. מחקר מצא שלכלבים יש אותם דפוסי שינה ופעילות מוחית כמו לבני אדם והם חולמים כמונו.
4. חוש הטעם: לכלבים יש הרבה פחות בלוטות טעם מבני אדם. הלשון האנושית כוללת 9,000 בלוטות טעם ולכלבים יש רק 1,700. אולי בגלל זה כלבים הרבה פחות אניני טעם מאיתנו.
5. קולטני ריח: ידוע שכלבים ניחנו בחוש ריח מפותח. יש להם יותר ממאה מיליון קולטני ריח שהופך אותם לבעלי החיים הכי יעילים לחקירת זירות פשע, איתור סמים, גופות ועוד.
 
6. כלבים מקנאים: לא ברור אם ירשו את זה מבני אדם או לא אבל כלבים מקנאים בדיוק כמונו כשהם חשים שהבעלים לא מתייחסים אליהם.
7. כלבים לא עיוורי צבעים: אמנם לכלבים יש קושי להבחין בין גוונים מסויימים של אדום וירוק, שמופיעים אצלם כחום ואפור, אבל הם בהחלט רואים צבעים.
8. פיהוקים: פיהוק של כלב הוא סימן למתח. ההנחה היא שפיהוק הוא ביטוי לעייפות אבל אצל כלבים זה סימן דווקא לחרדה.
9. ליקוקים: כלבים מלקקים את הפנים של אימם כשהם נולדים באינסטינקט כדי להביע רעב. לכן, מה שנראה לכם כנשיקה וביטוי לאהבה הוא אולי בכלל סימן שהכלב מחכה למנת האוכל הבאה.
10. השמנת יתר: כלבים סובלים מהשמנת יתר לא פחות מאיתנו. זה קורה בגלל  אורח החיים המנומנם שלהם, אכילה רבה ופעילות גופנית נמוכה. לכן חתולים מהירים יותר מכלבים.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    תמצית של שטויות (ל"ת)
    יואב 08/2022/30
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 1.
    כלב זה נשמה אמיתית וחבר אמת לנצח
    שי 08/2022/28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אני יודע דבר אחד, כלב זה הנשמה הכי גדולה וטהורה שאפשר לפגוש, והוא החבר הכי טוב שיכול להיות לא משנה לו אם הסתרקת, התאפרת, צחצחת שיניים או איך אתה נראה הוא תמיד ישמח לראות אותך!!!!
    סגור