תרבות ופנאי

דודו אהרון עולה למתקפה: "הדבר הכי מכוער ולא ערכי"

הזמר במסר נוקב להורים שילדיהם מחרימים ילדים אחרים: "אין דבר כזה שילד מהכיתה עובר חרם ואף הורה לא יודע. איך אתם ההורים נותנים לילד שלכם לפעול בביריוניות כזו אלימה כלפי ילד אחר? איך אתם לא עושים כל שביכולתכם כדי לעצור את זה?"
מערכת ice |  28
דודו אהרון (צילום ליאור נורדמן)
דודו אהרון, אחד הזמרים המצליחים במוזיקה הים תיכונית, העלה פוסט נוקב היום (שני) הנוגע לחרם על ילדים בבתי הספר והעלה מסר ישיר להורים שאחראים לכך שהתופעה עדיין קיימת.
אהרון כתב: "שבוע טוב חברים. ביום שישי, רגע לפני שיצאתי לקניות לשבת, נחשפתי בתוכנית בוקר לסיפור של ילדה בשם אבישג שסובלת מזה 3 שנים מחרם. מצאתי את עצמי בוהה במסך ודומע וכל השבת תהיתי עם עצמי, מה עובר על ההורים שלה. איך אבא או אמא, שעבורם אותה ילדה היא הדבר הכי יפה וטהור בעולם, מתמודדים עם סיטואציה אכזרית כזו. יודעים, פעם היו לי חרדות על הקריירה, מאז שאני אבא, הבנות הפכו להיות הדבר שאני ירא ממנו יותר מכל. הפחדים הכי גדולים שלי קשורים אליהן. שלא יאונה להן שום רע ושהחיים יחייכו אליהן".
 
עוד כתב הזמר: "בסך הכול סיימתי את מערכת החינוך לפני 20 שנה אבל בתקופתי לא ידענו מזה חרם. לא היה מושג כזה שכיתה שלמה פוסלת ומחרימה ילד באופן גורף ועוד במשך תקופה כל כך ארוכה. אני לא מצליח להבין מאיפה הגיע הפשע הזה אל תוך העולם של הילדים והנוער של היום. גדלתי על ערכים של ואהבת לרעך כמוך. לא רק אני, דורות שלמים של יהודים משחר ההיסטוריה. לאהוב את הבריות. זה הכי המוסר שלנו. אז איך פתאום ילד מסוגל לשנוא ולהחרים ילד אחר? איך זה בכלל הפך למשהו שהוא לגיטימי שכיתה שלמה עושה את זה וזה כנראה נחשב לגיטימי או מגניב? ילדים - אם אתם עושים חרם על מישהו, תדעו שאתם לא המגניבים. להיפך, זה הדבר הכי מכוער והכי לא ערכי שיש".

לסיום הסביר: "אבל מילא, הם עוד ילדים. איפה אתם ההורים? אין דבר כזה שילד מהכיתה עובר חרם ואף הורה לא יודע. איך אתם ההורים נותנים לילד שלכם לפעול בביריוניות כזו אלימה כלפי ילד אחר? איך אתם לא עושים כל שביכולתכם כדי לעצור את זה? כנראה לא מספיק חשוב לכם כי זה לא הילד שלכם שחווה את החרם אבל תחשבו אם זה היה הפוך? בשתיקה שלכם, אתם מנחילים לילד שמה שהוא עושה זה לגיטימי ומקובל. זה הערכים שאתם רוצים שהוא ילך לפיהם? אני הייתי מתבייש.
תגובות לכתבה(28):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 24.
    דודו היקר,יודע מזה זבל?
    יוסי 08/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אז אני מכיר הורים שהם המיץ של הזבל.קיבלו חינוך בבית.
    סגור
  • 23.
    דודו,כל מילה בסלע,אכן אחריות ההורים של הילדים המחרימים (ל"ת)
    שיר 08/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 22.
    צודק אבל,
    צודק! 08/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שאפו על הבעת דעה והזדהות! זה חסר מאוד בקרב מפורסמים אז אשרייך. לגבי ה20 שנה שבהן אנחנו כבר בין כתלי בית הספר, אז צר לי אבל אין חדש תחת השמש. חרם היה מאז ומתמיד! ילדים הם עם אכזר כשאין חינוך מאז ומתמיד, מערכת החינוך פה מעוותת מאז ומתמיד! אני בת 41 ועברתי חרם בילדותי. כמו גם הרבה בני גלי. כן גדלנו על ערכים של ואהבת וכו... ועדיין הדבר קיים ולא צריך לעשות אידאליזציה של העבר. מה שהיה הוא שיהיה. ההבדל הוא איך אנחנו משתנים. ולצערי שוב, יש כאן אנשי חינוך מעולים אך הם במיעוט. הרוב הם אנשים עייפים ומוחלשים שחינוך הוא לא בראש מעינם. אני אישית מכירה מנהלת בית ספר חרדי לבנות שנתנה יד לחרם על ילדה ושיתפה פעולה עם הורים חלאות רק כדי שיסתמו את הפה וימשיכו "לתרום" כסף לתקציב ביה"ס. ועוד ערימות של דוגמאות מכל המגזרים. עצוב. וכואב. וקיים. כל הכבוד לך שוב, שהרמת את הכפפה והלוואי ועוד מפורסמים יביעו דעה וזה יהדהד בלי סוף! לא מספיק לעשות איזה אייטם ולהביא קצת מפורסמים לשמח את אותם ילדים החווים חרם. בסופו של דבר השיגרה מנצחת! זה אומנם דבר גדול החשיפה הזו אבל זה לא מספיק! חייב להרעיד את מערכת החינוך.
    סגור
  • 21.
    רוע לב והתעלמות הורים
    אמא למוחרמת 08/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרעה החולה הזו שנקראת "חרם" מתחילה מהחינוך בבית ומגיעה ללחץ חברתי ומסתיימת בבית. ילד אחר מחרים ומשפיע על כולם להשתתף בחרם המכוער הזה. הורים היום שכחו שתפקידם לחנך ואינם מטילים את כובד משקלם על הילדים חסרי הגבולות. רוע כזה הואתו כה של העלמת עיין מצד ההורים. מורים לבדם לא יכולים לעצור את המגיפה הצולה הסו. הורים תתעוררו! תודה לך דודו אהרון שמצאת זמן להתייחס לתופעה הכאובה הזו. המוני ילדים סובלים מחרם וזה הזמן לזעוק, די!
    סגור
  • 20.
    מילים כדורבנות! (ל"ת)
    פרח 08/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • 19.
    חרם ילדים
    אור 08/2022/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    דודו היקר כנראה שאתה לא רק זמר ויוצר מצוין אתה גם אדם מלא רגש וחום ומקור להשראה לגופו של עניין צריך לעקור תופעה זו מהשורש
    סגור
  • 18.
    חרם (ל"ת)
    שרית גרין 08/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 17.
    כל הכבוד
    מרגו 08/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דודו, כל הכבוד לך, על הפוסט, תתארגנו כל הזמרים, ותגנו על הילדים המוחרמים. איפה ההורים אתה שואל? הם מפחדים להעיר לילדים שלהם, כל הזמן רק בפאלפון, איך יקבלו חינוך
    סגור
  • 16.
    צודק (ל"ת)
    אזרחית 07/2022/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    רוע הלב האנושי מתחיל מלידה
    יוסי 07/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 1
    יש כאלו שנולדו איתו והוא מתפתח עם השנים. ילדים הם לא מלאכים. חלקם חארות כמו ההורים שלהם.
    סגור
  • 14.
    חרם
    קלייר 07/2022/29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    דודו, אתה מקסים , פעם ראשונה שאמן מגיב לתופעה המכוערת הזאת. אמנים אמנם אימצו אל ליבם את הילדים המוחרמים, אבל לא יצאו לתיקשורת וגינו. אני מקווה שאתה הסנונית הראשונה וכל האמנים יילכו אחריך, יקימו קבוצה שתטפל בכל הילדים האלימים והמחרימים. שתגנה כל אחד ואחד. שירגישו מבוכה ויתנהגו יפה. אז תודה לך.
    סגור
  • 13.
    אחלה אדם - אנושי ואהוב מרגש אכפתי
    סבתא 07/2022/28
    הגב לתגובה זו
    8 1
    אני מצדיעה לדודו אהרון אחלה אדם איכותי אכפתי אבא לדוגמה הורה לדוגמה תרבותי וזה מאוד חשוב אדם כזה רגיש לילדים שלא שוכח שהיה ילד - כן ירבו כמותו אמן.נטלי הרווחת גבר כזה יש מה לקנא בו.
    סגור
  • 12.
    מזעזע ????????
    אביגיל 07/2022/28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מחזקת, כל מילה בסלע, ?????? חרם out ????????
    סגור
  • 11.
    הכל מתחיל- מחינוך!
    איה 07/2022/28
    הגב לתגובה זו
    7 0
    הורים שלא יודעים להדריך ולחנך את ילדהם- זו התוצאה!!! לעשות חרם על ילד זה לצלק לו את- הנפש!!
    סגור
  • חינוך
    קלייר 07/2022/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נכון, הם אפילו לא בודקים מה היךדים שלהם עושים, ואיך הם מתעללים. יכול להיות שבבי. הפה פתוח בלי גבולות.
    סגור
  • 10.
    תגובה
    טלי 07/2022/27
    הגב לתגובה זו
    3 0
    דודו, אתה כל כך צודק, הדור של היום הוא זוועה וזה הכל באשמת ההורים שהם עצמם צריכים חינוך. אני שסיימתי לימודים לפני 18 שנה גם לא הייתה בריונות שכזו.
    סגור
  • 9.
    כל הכבוד
    א. א 07/2022/27
    הגב לתגובה זו
    4 0
    דודו אהרון היקר תודה שמצאת זמן להתייחס לנושא כאוב ומכאיב כל כך למרות היותך אדם עסוק, מצאת זמן להתייחס לסבלם של ילדים, והורים אני שואלת היכן מערכת החינוך, שיש בידה מספיק כח להשעות ילדים מחרימים, או מתעללים
    סגור
  • 8.
    כל הכבוד
    א. א 07/2022/27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    דודו אהרון היקר תודה שמצאת זמן להתייחס לנושא כאוב ומכאיב כל כך למרות היותך אדם עסוק, מצאת זמן להתייחס לסבלם של ילדים, והורים אני שואלת היכן מערכת החינוך, שיש בידה מספיק כח להשעות ילדים מחרימים, או מתעללים
    סגור
  • 7.
    פוסט מצויין. כל הכבוד!!! צריך לפמפם את
    יעל 07/2022/27
    הגב לתגובה זו
    5 0
    המסר "ואהבת לרעך כמוך", עד אשר יחלחל במוחות המעוותים של המחרימים. המחרימים הם אות קלון לחברה, ובהם צריך לטפל לא אלה המוחרמים על ידיהם
    סגור
  • 6.
    צודק תקראו
    יסמין 07/2022/26
    הגב לתגובה זו
    3 0
    צודק במאה אחוז דודו אהרון רק שתדע שלפעמים הורים הם אלו שמעודדים את הילדים להתנהג ככה וגם אני מתביישת באותם ילדים הורים שאלו הם הערכים שלהם ! אני אישית מכירה אמא אחת אם לקרוא לה כך שאיימה על אמא אחרת שתוציא את הבת שלה מבית הספר ואם לא אז כל הבנות יתתרחקו ממנה ונחשו מה ? האמא הייתה מספיק אמיצה לתת לילדה שלה להמשיך ללמוד בבית הספר והאמא השניה אם לקרוא לה כך הייתה יותר אמיצה לממש את האיום ואכן הילדה נאלצה לעזוב את בית הספר ולהיות בבית במשך חצי שנה שלמה ללא חברה וללא לימודים מיותר לציין כמה נזק נפשי ורגשי נגרם לילדה והיום היא מחכה ל1.9 לחזור להיות ילדה שקמה בבוקר בשמחה לבית הספר החדש ! ואם תשאלו מה עשו בבהס הצוות החינוכי ? אז כלום פשוט כלום ולמה ? כי הם העדיפו שקט תעשייתי מאותה האמא ... בכל אופן האמא האמיצה של הילדה האמיצה זו אני למי שלא הבין ...ומאמינה שהחיים הם גלגל ..ויבוא יום שמידה כנגד מידה תהיה בעולם בתקווה לעולם יפה וטוב יותר עבור כל ילדנו
    סגור
  • 5.
    לפחות תתכוון למה שאתה אומר ואל תקריא דף מסרים...
    איאיאי 07/2022/26
    הגב לתגובה זו
    1 10
    דודו נשמה מכיר אותך מאורט , בוא נגיד שלא היית העיפרון הכי חד ולראייה נשארת כיתה . בתור ילד היית בדיוק מה שאתה מתאר עכשיו בראיון שלך , בקיצור קשקשן חובב לייקים
    סגור
  • תתבייש! (ל"ת)
    איכס איזו תגובה דוחה 08/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • כל הכבוד
    אהרון 07/2022/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זה המסר שהוא מעביר ,עצם היותו אדם מפורסם ,כל הכבוד לדודו אהרון ,וזה ממש לא משנה אם זה עבור לייקים או לא
    סגור
  • 4.
    דודו אהרון
    גברת 07/2022/26
    הגב לתגובה זו
    6 0
    יפה כתבת על החרם.אין דבר כזה שההורים לא יודעים.הם לא רוצים לדעת.לא מעניין אותם.אתה יכול להועיל הרבה מאוד.אתה זמר מאוד מפורסם.אהוב מאוד.תאמץ כל ילד שמוחרם.תן לו גיבוי .מיד תראה שכולם יהיו חברים שלו.בכל הופעהשלך תדבר על זה.תזמין ילדים מוחרמים להופעות שלך.זה יסייע מאוד .צריך לשטוף להורים את הראש שוב ושוב.עד שיחלחל שאסור לבייש פני ילד אחר ברבים.
    סגור
  • 3.
    כל הכבוד על הרמת הכפפה שהמפורסמים שבני הנוער סוגדים להם
    שרית 07/2022/25
    הגב לתגובה זו
    10 0
    שישמיעו את קולם ויגרמו לילדים לא לרצות להשתייך למעשים כאלה.
    סגור
  • 2.
    דודו אהרון
    דודו 07/2022/25
    הגב לתגובה זו
    2 6
    לא אחד הזמרים המצליחים במוזיקה הים תיכונית,
    סגור
  • אתה לא העיפרון הכי חד
    וואלה 07/2022/26
    הגב לתגובה זו
    1 5
    תעבור בבקשה על השירים של הזמר הזה ותבין כמה שטויות אתה מדבר יליצן לך תשמע אנה זק
    סגור
  • 1.
    דודו אהרון
    דודו 07/2022/25
    הגב לתגובה זו
    1 5
    לא אחד הזמרים המצליחים במוזיקה הים תיכונית,
    סגור