תרבות ופנאי

נועם קליינשטיין בראיון: "הפריצה שלי מגיעה אחרי תקופה ארוכה של יצירה"

נועם קלינשטיין לא מתנצלת. היא נאמנה למוסיקה שלה. הלב שלה נשפך על הפסנתר ויוצר להיטים כנים, מרגשים ובעיקר מקוריים והיום היא משיקה סינגל חדש. היא לא מאמינה במיינסטרים, למרות שבראיון ל-ice היא טוענת שהיא דומה מאוד לזמרת הפופולרית טיילור סוויפט: "אנחנו מתאהבות ואז כותבות על זה שירים"
אפרת קרסנר |  2
נועם קליינשטיין (צילום טל חמדי)

נועם קליינשטיין משיקה היום (חמישי) סינגל חדש בשם "פאניקה" וזה קורה אחרי שהיא מככבת בשבועות האחרונות בפלייליסט של גלגלצ ובכלל בתחנות הרדיו בישראל עם להיט הפריצה שלה "אירוניה".

הבת של ריטה ורמי קלינשטיין היא רק בת 23, אבל בניגוד לזמרות אחרות שהוציאו שירים כבר בגילאים מוקדמים יותר (נועה קירל, אגם בוחבוט, אנה זק ועוד), רק עכשיו אנחנו מגלים את להיטי הענק שלה. וזאת גם התשובה שלה לאלה שטוענים שהיא התפרסמה רק בגלל שהוריה הם צמד זמרים ומוזיקאים מאוד מצליח בישראל.
"עצם זה שאני בת 23 והתחלתי את הקריירה שלי כבר לפני כמה שנים, ורק עכשיו אני מצליחה להביא שירים שפרצו. זה שאני 'הבת של', אני רואה הרבה אנשים ברשתות החברתיות באים ואומרים 'היא נכנסה בגלל שהיא הבת של רמי וריטה' ולי מול עצמי לא אכפת מה כולם יגידו. כי בשביל להיות במקצוע הזה, אני באמת שמה את הדברים שאומרים וחושבים בצד. אבל מול עצמי אני יודעת שזה לא נכון, כי אם אני כזאת מקושרת אז למה לא פרצתי כבר בתחילת דרכי כמוזיקאית? למה זה לא קרה מההתחלה? הפריצה שלי מתרחשת דווקא אחרי תקופה מאוד ארוכה של יצירה". 
בגלל שגדלת בבית מאוד מוזיקלי, היה בכלל סיכוי שתחפשי קריירה אחרת?
"האמת אני מאוד חיפשתי, מה לעשות? אבל תמיד מצאתי את עצמי כותבת שירים. הצורך שלי ליצור, זה צורך שהיה לי מאז ומעולם. אני תמיד זוכרת את עצמי כותבת, לא שרה או משחקת, מנגנת אלא בעיקר כותבת". 
את השיר החדש שלה "פאניקה" נועם כתבה כשיר נוסף על מערכת היחסים עם האקס שלה, עליו גם כתבה את הלהיט שלה "אירוניה". הסיפור הוא בעצם על בחור שהשאיר אותה בעיר לאחר שהחליט שהוא יוצא לטיול אחרי צבא במזרח - "דבר מאוד מקורי שלא קרה אף פעם לאף בחורה בת 20 בישראל", טוענת קליינשטיין.
"מאוד רציתי להדגיש בשיר כמה שהוא אוהב אקסטרים ולטפס על הר גבוה, כאילו אני אומרת, מה שלך רגיל אצלי זה מסוכן ומבהיל. הוא כל הזמן רוצה להספיק דברים ומסיבות ואני כל כך עכברית. זאת העבודה שלי, אני מרגישה שזאת המהות שלי וכל הדברים האחרים שהוא מחפש מפריעים לי, למהות הזאת" משתפת קליינשטיין.
 


מסתבר שאת כל האלבום היא הקדישה לקשר עם האקס, שהיה לדבריה מאוד משמעותי בחייה. הם נפרדו לפני שנתיים ובעקבות הפרידה ומערכת היחסים היא קיבלה השראה לכתיבה של שירים, האקס אפילו שמע את הלהיט "אירוניה" ואמר לקליינשטיין כי הוא מאוד גאה בה על כך. היא גם שמרה על קשר עם אימו של האקס, בעיקר אחרי שהמלחמה החלה והוא גויס לשירות מילואים בקרבי.

נשמע שהיה בינכם קשר טוב, למה נפרדתם?
"זה לא התאים בינינו לצערי, הוא רצה לנסוע ולטייל ואני מאוד עסוקה בעבודה שלי. אתמול פגשתי גבר בן 50, סיפרתי לו על מה השיר ואז הוא שיתף אותי שגם הוא עזב את אשתו כשהשתחרר מהצבא ויצא לטייל. אני חושבת שכמעט ואין מישהי בישראל שלא עזבו אותה לטיול לטובת אחרי הצבא ולא תזדהה עם זה. יש לי חברים, מן חבורה שאני מכירה מאז שאנחנו ביסודי, והם נוסעים לתאילנד והציעו לי לבוא אבל אמרתי להם כל כך מלחיץ אותי לחשוב על חופשה כי אני אוהבת לעבוד. יש לי רתיעה מחופשות".
בימים אלו קליינשטיין מככבת בהצגה "בלוז לחופש הגדול" לצידם של דור הררי, חני נחמיאס, אלינור וייל ועוד. את השיר החדש היא כתבה עוד לפני המלחמה, והוא יהיה חלק מאלבום שאותו תשחרר בקרוב.
ובגדול, נראה שנועם קלינשטיין לא מתנצלת. היא נאמנה למוסיקה שלה. הלב שלה נשפך על הפסנתר ויוצר להיטים כנים, מרגשים ובעיקר מקוריים. היא לא מאמינה במיינסטרים , היא מאמינה ביצירה שלה. ההשפעות של נועם מתערבבות לאורך השנים. הילדות בבית המוסיקלי, ההתפתחות כמלחינה וכותבת צעירה, היוו גורם מעצב לאמנית שהיא היום והיצירה המקורית שלה. ״פאניקה״ הוא דיסקו של 2024. ובכל זאת אי אפשר שלא להשוות אותה לאמנית היוצרת שכותבת גם היא שירים על אקסים - טיילור סוויפט.
"האמת שהיא לא השראה שלי, אבל אני דומה לה. אנחנו מתאהבות ואז כותבות על זה שירים. זה נהיה קטע כזה של בנות מוזיקאיות - שאוהבות להתאהב ולכתוב על זה שירים", מסכמת קליינשטיין. 
 

תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    נועם קלינשטיין המושלמת (ל"ת)
    אור ק. 09/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    סתם ככה
    הנרי 09/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בהצלחה
    סגור