תרבות ופנאי

אביב גפן במחווה לזמרת שמצאה את מותה: "הרגשתי אשם"

הזמר שהיה המנטור של תמר (טאי) עמר בריאליטי "דה ווייס", ואשר לאחר מכן מצאה את מותה בנסיבות טראגיות, הקליט דואט חדש עימה כשהוא משתמש בהקלטות מהתקופה ההיא. גפן: "אני אחזתי גם בפטיש ששבר אותה, גם ידי עברה שם"
מערכת ice |  8
אביב גפן (צילום פלאש 90/ תומר נויברג)
הזמרת תמר (טאי) עמר בת ה-23, נמצאה באוגוסט 2021 ללא רוח חיים בבית הוריה שבצפון הארץ. היא התפרסמה בעונה השלישית של הריאליטי "דה ווייס" בשנת 2014, שם הגיעה אל המקום השני, ולאחר מכן בשנת 2019 השתתפה בעונה השישית של "הכוכב הבא לאירוויזיון", שם התמודדה בין היתר מול מאיה בוסקילה, שפיטה וקומי מרימי.
כעת, שלוש שנים לאחר מותה, החליט הזמר אביב גפן לערוך מחווה לזכרה. גפן היה המנטור של תמר בדה ווייס, ואף הקליט עימה שירים באולפן הביתי שלו. מאותן הקלטות, יצר שיר דואט חדש, "גבוה". הוא גם יצר קליפ מרגש בו מופיעה דמותה של תמר, אשר נעשה באמצעות טכנולוגיית AI.
אביב גפן: את השיר 'גבוה' התחלתי להקליט עם תמר עמר ז״ל שלצערי כבר לא איתנו! תמר הייתה אחת הקולות המרשימים והייחודיים ששמעתי בחיי. הבטחתי לעצמי (וגם לה) להשלים את ההקלטות ולהוציא אותו כסינגל. חבל שהיא לא פה איתי כדי לשמוע את השיר גמור. השיר מתייחס לשאיפה של אנשים כמוני וכמו תמר להרגיש ״גבוה״ וכמעט אף פעם לא באמת להרגיש את התחושה הזו".
הוריה של תמר ז"ל שמחו לשמוע שגפן מוציא לאור את השיר ביום השנה השלישי של תמר: "תמר שלנו היא אבדה גדולה ופספוס שלנו, פספוס גדול לעולם ולעולם המוזיקה במיוחד! ילדה שהיה לה הרבה מה לתרום ובפרט בתחום ולצערנו הלכה לאיבוד בגלל הבטחות ואכזבות".
בריאיון ל"ערב טוב עם גיא פינס" חשף אביב גפן את תחושותיו לגבי מותה של תמר, כמי שהיה שותף לחשיפה שלה בדה ווייס: "גם לי היה בזה יד. אמרתי כל הזמן למתמודדים: 'אתה עדיין לא גדול, אתה לא פנומן, אתה לא הולך להצליח עכשיו בכל העולם', אמרתי לשופטים גם אבל זה לא עזר לי. הגעתי לבית של ההורים של תמר והרגשתי אשם. דיברו איתי עליה, היא נראתה תמיד חזקה אבל הייתה שבורה מבפנים - ואני אחזתי גם בפטיש ששבר אותה, גם ידי עברה שם, זה הריאליטי".
 
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    חשבון נפש
    לולי 09/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אביב לא מקנא
    סגור
  • 6.
    גפן
    R 09/2024/17
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אולי תעלם לנו יחתיכת מתומתם
    סגור
  • 5.
    מחווה יפה, אכן מצער כל כך על לכתה של נשמה כמו טאי (ל"ת)
    כאב לב 09/2024/17
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 4.
    הלואי
    לא חשוב 09/2024/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לנתניהו ועדתו יש מה ללמוד מאביב, שלוקח אחריות על אשמה קלושה למדי..
    סגור
  • חשבתי בדיוק כמוך, אך אין סיכוי (ל"ת)
    זהבה 09/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    אביב לא אשם
    דידי 09/2024/17
    הגב לתגובה זו
    7 0
    מקרה מצער ראו שעובר עליה משהו כשהגיעה ל"כוכב הבא", היא הייתה משהו אחר בדה וייס. אביב גפן לא יכול להבטיח קריירות והוא גם לא הבטיח דבר כזה. היא הגיעה איתו עד לגמר כך שהיא לא הודחה במהלך העונה שהוא היה המנטור שלה. אין סיבה שירגיש אשם.
    סגור
  • 2.
    אביב גפן כבר מזמן לא קיים
    ילד אור הירח לשעבר 09/2024/17
    הגב לתגובה זו
    2 5
    מעל 10 שנים מוציא "שירים" שלא זזים לשום מקום - לא לחן , לא מילים , לא שירה . חבל על הכסף והזמן .
    סגור
  • 1.
    זבל של זמר
    שי 09/2024/17
    הגב לתגובה זו
    0 7
    אם אנשים שומעים אותך מסביר כמה נמוך הרמה כוכב נולד אתה לא עובר
    סגור