תרבות ופנאי

בדיחות שמעון פרס: סאטירה פוליטית לא נושכת ומאתרגת

בדיעבד, מותר להשתאות ולשאול מדוע לא סופרו בדיחות "נוסח דוד לוי" על אישים מההגמוניה השלטת של מפלגת העבודה שהרי דוד לוי ספג חיצי ביקורת ארסיים עם ניחוח גזעני שלעגו למבטא שלו ולמוצאו ואילו פרס אותרג
דוד זולדן | 
שמעון פרס (צילום shutterstock, ויקיפדיה-לעמ/ אבי אוחיון, יעקב סער)
במקרה של פרס לא רק הבדיחות מסקרנות אלא גם ואולי בעיקר הבדיחות עליו שמלמדות הרבה על האיש וכיצד נתפס בראי התקופה. שהרי הלקסיקון הפוליטי של ישראל לא היה שלם בלי קצת הומור פוליטי של הנשיא התשיעי. מטבעות לשונו רשרשו על איראן וסוריה והפליגו עד המחאה החברתית והחרדים: "התורה מצווה עלינו לעבוד בימי חול, צאו לעבוד". על הסדר מול סוריה: "יכול להיות שנוצרה כאן הזדמנות חד פעמית לשלום עם סוריה. לעולם לא אסלח לעצמי אם נחמיץ אותה".
על הפרטנר להסכם אוסלו אמר: "ערפאת חלקלק כמו צלופח" ועל הביקורת הפנימית נגד ממשל אובמה: "אני נדהם מחוסר הפרגון שגובל בכפיות טובה לממשל אובמה" ועל ההתנחלויות שהיה לו חלק ונחלה בהקמתם: "ניתן להפוך את ההתנחלויות ברצועת עזה לסניף של קלאב מד".
אם אמרותיו היו שנונות ומבדרות תארו לכם מה התרחש בשוק הבדיחות?
1. מדענים: "בעוד ‏2 מליארד שנה השמש נכבית".
פרס: "מממ... לא. אין לי תזכורת לזה באייפון".
2. כולם בודקים איזה מועמד לקח דירות ונכסים בשוחד. אף אחד לא חושד בפרס שלקח את המערה מעפרון החיתי.
3. סיור של ריבלין בבית הנשיא. פרס: "הנה כאן הסלון, המטבח, חדר שינה, וזה החדר עם המבחנות שנותנות חיי נצח". ריבלין: "מה?". פרס: "אה כלום, לא משנה.."
4. איך הדינוזאורים מתו? כי שמעון פרס שכח אותם באוטו...
5. לאחר השבץ המוחי, המוח של פרס נהיה...סרק, סרק וממשלת ישראל(ביבי+ליברמן) מודיעה בשמחה וצהלה ואז ביל קלינטון יגיד: "שלום חבר-2". לאחר השבץ המוחי, לקחו את פרס לאשפוז במחלקת ילדים כי הוא כזה צעיר וכזה נער שובב.
6. סוניה ושמעון פרס נסעו לחו"ל. כשהם מגיעים לארה"ב סוניה מחליטה לעשות הפתעה לשמעון לתפור לו חליפה. היא הולכת איתו לוורסאצ'ה שלוקח מידות ושולח אותה לחנות בדים. סוניה קונה בד, חוזרת איתו לוורסאצ'ה ואומרת לו: "תתפור לבעלי חליפה". אומר לה ורסאצ'ה: "גברת פרס אין מספיק בד". שמעון וסוניה ממשיכים בטיול לאוסטרליה. סוניה הולכת למעצב הכי ידוע באוסטרליה ואומרת לו: "תתפור לבעלי חליפה". מודד אותו, שולח אותה לקנות בד. סוניה חוזרת והמעצב אומר לה: "גברת פרס, אין מספיק בד". ככה עברו את כל העולם - לונדון, פריז ועוד. בחזרה בארץ, סוניה יושבת עם חברות בתל-אביב, שאומרות לה: "סוניה'לה עזבי שטויות, תקחי אותו לחייט הולנדר בתל-אביב". סוניה לוקחת את שמעון להולנדר, שמודד אותו ושולח את סוניה לקנות בד. היא חוזרת ושואלת אותו, תגיד הולנדר, הבד יספיק? "בטח יספיק", אומר הולנדר, "אני יכול לתפור לך שתי חליפות, מכנסיים ועוד חולצה וישאר לי בד". סוניה מתפלצת ושואלת את הולנדר, אבל איך זה יכול להיות? אומר לה הולנדר: "תשמעי, אין מה לעשות. בכל העולם שמעון ענק".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה