תרבות ופנאי

הצעד הדרמטי של גיא הוכמן? "חייב להיות אולי דתי"

הקומיקאי וכוכב הרשת גיא הוכמן מספר בשיחה עם חברת הכנסת לשעבר כי הוא מחובר מאוד למסורת וליהדות: "תוך שנתיים אם אני לא חוזר בתשובה אני אעשה טעות"
מערכת ice | 
גיא הוכמן (צילום ויקיפדיה/ נוי ערקובי)
גיא הוכמן חושף כי בתקופה האחרונה הוא מתקרב מאוד לדת ואוהב להופיע ביישובים מעורבים של דתיים וחילונים.
בפודקאסט "פרשת דרכים" בשיחה עם רחל עזריה, חברת כנסת לשעבר, הוא מספר לה כי "אם תוך שנתיים אני לא חוזר בתשובה, אני אעשה טעות".
"רק אם אתה חוזר בתשובה תחזור בתשובה שגם לנשים יהיו זכויות", אומרת לו עזריה שידועה בהשקפותיה הליברליות במגזר הדתי.
הוכמן השיב כי נחשף לאוכלוסייה דתית ביישובים מעורבים שמאוד התחבר אליה: "לא בתשובה, תקשיבי אולי איזה יישוב מעורב כזה. הופעתי עכשיו, איפה זה היה? יש כל מיני יישובים כאלה".
 
@allinhouseofpodcasts

תוך שנתיים, אם אני לא חוזר בתשובה אני אעשה טעות״ גיא הוכמן מתארח אצל רחל עזריה ב״פרשת דרכים״, שיחות על פרשת השבוע. הפרק המלא זמין בכל הפלטפורמות

♬ original sound - All•in הבית של הפודקאסטים

עזריה השיבה לו: "אבל אני גם, אני דתייה אני מה שנקרא פמינסטית דתייה, או דתיים ליברלים. אתה יודע שאנחנו כל הזמן הדתיים הליברליים אנחנו בטוחים שאנחנו נורא מעט. מסתבר שאנחנו 20 אחוז מהדתיים שזה לא מעט בכלל. יש דתיים רגלים, יש את החרד"לים (חרדים לאומיים), ויש את הליברלים והליברלים והחרדים - אנחנו בגודל דומה".
הוכמן ניסה להבין מהי ההגדרה של דתי ליברלי ולכן שאל את עזריה לגביי העיתונאי הדתי הכי מפורסם בטלוויזיה: "רגע, תמרכזי לי. עמית סגל הוא דתי ליברלי?"
"אני לא יודעת אם הוא היה מגדיר את עצמו ככה, יכול להיות שהוא יתעצבן אם נגיד את זה ככה אבל נראה לי שכן. או שהוא דתי רגיל לא ליברל, אני לא נכנסת לאיך הוא מנהל את אורח חייו בפועל. דתיים ליברלים זה הרבה פמיניסטיות דתיות. דתיים שנשים עולות לתורה, לא רפורמים, לא קונסרבטיבים", השיבה עזריה.
הוכמן עקץ אותה בתגובה: "אורית סטרוק, כאילו היא. סתם", "אורית סטרוק היא בחרד"לים" מיהרה עזריה לתקן.
"אבל וואי, אני חייב להיות אולי דתי ליברלי. גם אין להם באמת חוקים. כאילו יום אחד אתה יכול להיות עם כיפה יום אחד לצאת עם חזיר", אמר הוכמן.
"לא, זה לא הדתיים הליברלים זה הדתל"פים (דתיים לפעמים) כאלה אבל דתיים ליברלים לא. אגב יש גם טרנד היום של מסורתיים אשכנזים שנראה לי שזה האזורים שאתה נמצא בהם", סיכמה עזריה בסרטון.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה